روزانه 5 میلیون لیتر بنزین به‌دلیل ناهنجاری ترافیکی در تهران هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار همشهری، سردار محمد رویانیان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی با بیان این مطلب افزود: سالانه در دنیا بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و 50 میلیون نفر نیز مجروح و معلول می‌شوند.

وی با تأکید بر این که تصادفات رانندگی در ایران بعد از ایست قبلی دومین عامل مرگ و میر انسان‌هاست، افزود: در سال 84 در ایران روزانه 87 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دادند که این رقم در سال 85 به 75 نفر رسید که این رقم در سال‌جاری تا کنون 10 نفر دیگر کمتر شده است.

وی با اشاره به این که 35 سازمان و دستگاه در کشور درگیر مقوله ترافیک هستند، خاطرنشان کرد: تمامی این دستگاه‌ها برای مقابله با 2 پدیده ناگوار حوادث رانندگی و حجم بالای ترافیک که از نظر روانی و طول عمر انسان‌ها تأثیرگذار است، تلاش می‌کنند.

وی از کاهش مطلق 2 هزار و 171 نفر کشته ‌تصادفات رانندگی در 6 ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بخشی از مرگ و میر ناشی از تصادفات بعد از صحنه حادثه رخ می‌دهد گفت: پیشنهاد کردیم تا یک پزشک همراه عوامل گشت پلیس‌راه حضور داشته باشد که در این صورت کاهش قابل توجه مرگ را در تصادفات جاده‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 34365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز