مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

در دومین روز بازگشایی مدارس روند صعودی افزایش تراکم خودرو در خیابان‌های تهران ادامه یافت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همزمان با افزایش تقاضای سفر پس از بازگشایی مدارس، بار ترافیکی خیابان‌ها و بزرگراه‌های پرتردد تهران سنگین‌تر شد.

گلچین، نماینده راهور تهران در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران  به ایسنا گفت: ترافیک دومین روز بازگشایی مدارس نسبت به اول مهر ماه 5 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به این که ترافیک دومین روز بازگشایی مدارس سنگین تر از دیروز بود افزود: ساعت اوج ترافیک صبحگاهی 8:30 تا 9:15 بود.

وی علت افزایش ترافیک را استفاده از سهمیه بنزین 100 لیتری سفر و گرایش بیشتر به استفاده از  وسایل نقلیه شخصی با توجه به غیرعادی نبودن ترافیک در اول مهرماه اعلام کرد.

نماینده راهور تهران در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تصادف خاصی در روز دوم مهرماه نداشته‌ایم،گفت: در عین حال بزرگراه‌های حکیم، شیخ فضل الله نوری، صدر، رسالت و همت دارای بار ترافیکی سنگین بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ترافیک دومین روز بازگشایی مدارس نسبت به پیش از مهرماه حدود 35 درصد افزایش داشته است.

تراکم در مترو

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو نیز درگفتگو با سما اعلام کرد: در نخستین روز مهرماه تعداد مسافران مترو 5 درصد افزایش یافت.

جعفر ربیعی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:با وجود آنکه پیش بینی‌های صورت گرفته برای افزایش تعداد مسافران بیش از 5 درصد بود اما روز گذشته در مجموع3 خط، تعداد مسافران 5 درصد افزایش یافت.

وی افزود: آمارهای روز نخست تعیین کننده نهایی میزان افزایش مسافران مترو نیست و میزان افزایش مسافران مترو طی هفته‌های آتی مشخص خواهد شد زیرا در ماه رمضان بخشی از سفرها در طول روز کاهش می یابد که این مسئله تاثیر بسزایی در میزان مسافران مترو خواهد داشت؛ بنابر این میزان افزایش مسافران مترو پس از ماه مبارک رمضان قابل ارزیابی خواهد بود.

در انتظار کارت سوخت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز گفت که با وجود آغاز مهرماه هنوز 2200 تاکسی پلاک موقت، 60 درصد از ون ها و 15 هزار تاکسی پلاک شخصی کارت سوخت دریافت نکرده اند.

حسین تیموری با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه 2200 تاکسی پلاک موقت هنوز موفق نشده اند کارت‌های سوخت خود را دریافت کنند اما دراین میان 1070 کارت سوخت
 100 لیتری بین تاکسی‌های پلاک موقت توزیع شده است که این کارت های سوخت مشکلی را در این زمینه برطرف نمی کند چرا که این مقدار سوخت تنها کفاف 4 روز فعالیت تاکسیرانان را می دهد.

وی تصریح کرد : باید مشکل کارت سوخت تاکسیرانی را به طور کامل حل کرد و نباید با راه حل‌های مقطعی درپی برطرف‌کردن کوتاه مدت مشکلات بود.

کد خبر 32347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز