هر کاربر در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان هویت یا اکانت (Account) مستقل خود را دارد و این هویت اختصاصی معمولا با نام و نام‌خانوادگی، نام کاربری یا شماره تلفن همراه ایجاد می‌شود.

تصویر پروفایل در پیام‌رسان‌ها

اما در كنار اينها، براي ايجاد رابطه بصري بهتر، لازم است كاربر يك تصوير نيز براي پروفايل خود انتخاب كند. اين تصوير را اصطلاحا آواتار (Avatar) يا چهرك مي‌نامند.

همانگونه كه «رنگ رخساره خبر مي‌دهد از سر درون!» چهره نيز نشان‌دهنده شخصيت، روحيات، باورها، تفكرات و منش و اعتبار مالك نام كاربري است. بنابراين بهتر است:

1- تصوير مناسبي را كه در‌شأن شماست و به بهترين شكل مي‌تواند معرف شما و باورهايتان باشد را انتخاب كنيد.
2- بهتر است براي جلوگيري از سوء تفاهم يا مسائل قانوني، از تصاوير افراد ديگر به‌جاي خودتان استفاده نكنيد.
3- بهتر است تصاوير خصوصي خود را در اينترنت منتشر نكنيد اما اگر لازم است چهره شما در تصوير مشخص باشد، تصاويري با پوشش و سبك مناسب انتخاب كنيد.
4- بسياري از كارفرمايان قبل از استخدام افراد، پروفايل آنها را در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف بررسي مي‌كنند. بنابراين بهتر است تصويري انتخاب كنيد كه اقلا عقل، دين و عرف‌پسند باشد.
5- اگرچه شما در انتخاب تصوير شخصي مختار و آزاد هستيد اما مؤدبانه و اخلاقي اين است كه به باورهاي ديگران نيز كه ممكن است ناخواسته تصوير شما را ببينند احترام بگذاريد.
6- و در آخر، جايگاه آواتار يا تصوير پروفايل شخصي، مكان مناسبي براي تبليغ برند شخصي شماست. خود را بد و نادرست معرفي نكنيد!

کد خبر 323068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha