جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

شهردار تهران گفت: عملیات عمرانی پل هجرت به پایان رسیده است و روز سه شنبه 14 شهریور ماه جاری افتتاح خواهد شد.

 با این همه در ضلع شمالی شرقی باید توسط یکی از سازمان‌ها با هماهنگی‌هایی عقب‌نشینی انجام شود که هنوز تحقق نیافته است.

به گزارش سما ، دکتر محمدباقر قالیباف این خبر را امروز[جمعه 10 شهریور] در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 11 همزمان با پایان اجرای طرح جهادی 137 در این منطقه ، در جمع خبرنگاران اعلام کرد و به سئوالات آن پاسخ گفت.

وی در خصوص تابلوهای تبلیغاتی ، گفت: تبلیغات روی پل های عابر پیاده ، پل ها و پایه ها طبق قرارداد 3 ساله با شرکتی صورت می گیرد ، لذا شهرداری نمی تواند در خصوص نوع تبلیغات دستور خاصی را ابلاغ کند و تبلیغات تولیدات سینمایی نیز چون جواز پخش دارند می توانند مجوز تبلیغ نیز داشته باشند. از طرفی ساماندهی تبلیغات در سطح شهر طی 6 ماهه اخیر نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است و در حال حاضر شاهد تبلیغات فرهنگی و آموزش همگانی هستیم و تنها نگاه اقتصادی مطرح نبوده است.

قالیباف در خصوص توزیع نامناسب تابلوها در سطح شهر ، اظهار داشت: برای نحوه توزیع مناسبت تابلو با مرکز تحقیقات قراردادی بسته شده است ، لذا برای ساماندهی مناسب در حوزه زیباسازی بیش از 200 پایه تابلو در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

وی در خصوص برخی اختلالات در تابلوهای روز شمار پروژه های عمرانی ، گفت: بعضی اشکالات فنی از جمله قطع برق ، تغییر در شدت یا ضعف برق باعث قطع برق تابلوهای روز شمار بوده است. لذا ، با اصلاحات در بخش فنی و با تغییر ولتاژ برق شاهد اصلاح این مشکل خواهیم بود. البته در روزنامه همشهری در ستونی روزهای باقیمانده عملیات عمرانی یک پروژه نیز درج می شود.

شهردار تهران در عین حال تصریح کرد: شهروندان مطمئن باشند پروژه های عمرانی طبق برنامه و زمان بندی مشخص به پایان خواهد رسید.

قالیباف درباره فروش تراکم ساختمانی توسط افراد و دلالان ، گفت: در سال جاری فروش تراکم به افراد توسط شهرداری انجام می گیرد و اگر تراکمی به افراد داده شود با توافق خود افراد بوده است و طبق قانون از شهرداری مجوز برای آنها صادر می شود. متاسفانه در سال 84 این فروش تراکم توسط فردی به فرد دیگر انجام می گرفته است ، لذا صاحبان اصلی مشکلی نداشته و تنها این دلالان هستند که مشکل دارند.

وی ، قدمت بافت های فرسوده را بیش از چند دهه دانست و خاطرنشان کرد: در این 10 ماه که از فعالیت مدیریت جدید در شهرداری می گذرد گام های خوبی در بهبود وضعیت بافت های فرسوده برداشته شده است. لذا قصد داریم با یک برنامه ریزی مدون و مشخص کار را پیش ببریم که در حال حاضر فعالیت ها را به صورت محدود و به 6 روش آغاز کرده ایم.

قالیباف همچنین گفت: در شهرداری تهران هدف ، ارتقای زندگی شهروندان است و هرگز در شهرداری با نگاه اقتصادی دست به انجام کاری نزده ایم.

شهردار تهران ادامه داد: باید با یک خانواده ای که در یک خانه 40 الی 50 متری زندگی می کنند در خصوص بهبود بافت های فرسوده مساعدت شود.

وی از ارائه طرح بافت های فرسوده طی 2 ماه گذشته به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: برای فعالیت های تملک در مناطق 13، 14 و 15 از محل همان بانک ها حدود 160 میلیون دلار برای عملیاتی شدن فعالیت ها اعتبار دیده شده است که تا کنون دو مرحله از فاینانس انجام گرفته است که به علت شرایط اداری سخت فاینانس ها ، کار با سرعت پیش نمی رود.

قالیباف تصریح کرد: پروژه های عمرانی را طبق قوانین کشور به مزایده و مناقصه می گذاریم و پیمانکاری که در این امر برنده اعلام شود طرف قرارداد شهرداری خواهد شد. پیمانکار خاتم الانبیا نیز مثل سایر پیمانکارها باید ابتدا در مزایده و مناقصه شرکت کند و در صورت برنده شدن می تواند با ما همکاری داشته باشد.

وی ، همکاری شهرداری و نیروی انتظامی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ اختلافی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود ندارد. حتی این همکاری و هماهنگی به اوج هم رسیده است ، از طرفی مشکل ترافیک نه ربطی به شهرداری و نه نیروی انتظامی دارد. همانطور که در گذشته گفته ام برای احقاق حقوق شهروندان باید دید مسئول اصلی ترافیک شهر تهران چه کسی است.

شهردار تهران در خصوص احداث گورستان در غرب و شرق تهران ، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی های انجام گرفته ، به دستور رئیس جمهور ، گورستان غرب که خارج از حریم بود مشکل آن رفع شده است و همچنین گورستان شرق مشکل خاصی ندارد.

وی در خصوص برخی اتهامات به خود و مدیران گفت: گذشت زمان اثبات کرده است که اتهامات و تجاوز به حریم خصوصی افراد جز تهمت چیز دیگری نبوده است. مردم نیز به دنبال این گونه صحبت ها نیستند ، لذا بنده نیز به دنبال شکایتی نیستم.

قالیباف در خصوص عدم احقاق حقوق رفتگران ، گفت: بنا داریم تا آذر امسال طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ، در خصوص حداقل حقوق و تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی رفتگران گام های بزرگی برداریم و همچنین از کارگران غیر ایرانی استفاده نخواهیم کرد.

وی به شست و شوی روزانه مخازن زباله اشاره کرد و افزود: شهروندان می توانند در صورت شسته نشدن مخازن زباله ها ، با تلفن های 137 و 1888 تماس بگیرند. لذا از این طریق پیمانکارها موظف به رعایت نظافت مخازن زباله ها خواهند شد.

شهردار تهران در خصوص ساخت و ساز ساختمان های دانشگاه آزاد در ارتفاعات تهران ، گفت: صحبت هایی در این خصوص با ریاست دانشگاه آزاد داشته ایم ، چرا که متمرکز شدن دانشگاه ها در داخل شهر تهران باعث ایجاد مشکلات ترافیکی شده است که امیداوریم با بررسی های انجام شده ، به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی ، مشکل سد معبر و ساخت و سازهای غیر مجاز و مشکلات تخلفاتی را بزرگ ترین مشکل شهرداری عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده برای کسانی که با دستفروشی سد معبرمی کنند ، می خواهیم امکاناتی از جمله برگزاری بازارچه هایی چون جمعه بازار و یکشنبه بازار فراهم کنیم. چرا که با برخوردهای سلبی نمی توان مشکلات خانواده های نیازمند را برطرف کرد. با تشکیل این بازارچه ها می توان هم بر بهبود زندگی دستفروشان تاثیر گذاشت و هم کنترل و نظارت داشت.

قالیباف در خصوص ایستگاه مترو همت ، گفت: به دنبال دسترسی آسانی هستیم که شهروندان بتوانند به راحتی رفت و آمد به داخل و خارج از مترو داشته باشند ، لذا بیش از 5 ماه است که به دنبال ساماندهی این امرهستیم و برای رفع این مشکل نیز توافق هایی با سازمان ارتباطات داشته ایم.

وی همچنین گفت: از طریق نامگذاری خیابان ها با کد توسط مرکز GIS به دنبال دسترسی آسان شهروندان به آدرس های خیابان ها هستیم و همچنین نصب تابلوهای مناسب از نظر بصری از جمله فعالیت های آینده شهرداری است که بزودی شاهد آن خواهیم بود.

کد خبر 3258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز