سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

۴ جیب‌بر حرفه‌ای که پیش از این بارها دستگیر شده بودند این‌بار تصمیم گرفتند از مسافران اتوبوس‌های تندرو جیب‌بری کنند اما خیلی زود در دام پلیس گرفتار شدند.

متهمان

چندي قبل به‌دنبال وقوع چندين فقره جيب‌بري در اتوبوس‌هاي بي‌آرتي تحقيقات ويژه‌اي از سوي كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي براي شناسايي عاملان اين سرقت‌ها آغاز شد. جيب‌بر‌ها بيشتر در ايستگاه‌هاي چهارراه وليعصر، ميدان انقلاب، ميدان امام حسين(ع)، ميدان فردوسي و... نقشه‌هايشان را عملي مي‌كردند و بررسي اظهارات مالباختگان حاكي از آن بود كه ترفند آنها براي جيب‌بري ايجاد دعواي ساختگي در ايستگاه و اتوبوس‌ها و هل دادن مسافران بود تا در چنين موقعيت‌هايي محتويات جيب‌هاي مسافران را سرقت كنند.

كارآگاهان در قالب چند گروه به شكل نامحسوس تجسس‌هاي خود را در مكان‌هايي كه بيشترين جيب‌بري در آنجا انجام شده بود ادامه دادند تا اينكه سرانجام توانستند 4جيب‌بر را كه اعضاي يك باند بودند، دستگير كنند. دستگيرشدگان به نام‌هاي مهدي(35ساله)، علي(36ساله)، محمد(37ساله) و وحيد(40ساله) در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي به ده‌ها فقره جيب‌بري از مسافران اتوبوس‌هاي تندرو اعتراف كردند. همچنين در جريان بازرسي از مخفيگاه‌شان تعداد زيادي مدارك شناسايي متعلق به طعمه‌هايشان كشف شد و اين موضوع به شناسايي مالباختگان كمك كرد.

در چنين شرايطي، پرونده اتهامي اين 4متهم به دستور داديار شعبه اول دادسراي ناحيه34 تحقيقات فني - پليسي از آنان ادامه يافت تا ديگر جرائم احتمالي آنها كشف شود. در اين مرحله با بررسي سوابق متهمان معلوم شد هر 4متهم ازجمله مجرمان سابقه دار و حرفه‌اي هستند و از سال82 تاكنون بارها به اتهام زورگيري و جيب‌بري دستگير و زنداني شده‌اند. حتي يكي از آنها به نام مهدي بيش از 11سال را در زندان گذرانده بود و سال90 از زندان آزاد شده است. سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان خبر داد و از شهرونداني كه از آنها شكايت دارند دعوت كرد به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 331940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha