همشهری آنلاین: وزیربهداشت با اشاره به اینکه در طرح سلامت یار حمایت‌های روحی مدنظراست، گفت: به پرستاران اطلاعات غلط درباره طرح سلامت یار ندهید.

سید حسن هاشمی

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی، درافتتاحیه رسمی طرح سلامت یارهلال احمر اظهاركرد: به صراحت می‌گویم بهیاران و پرستاران را وسوسه نكنید و اطلاعات نادرست درباره طرح سلامت یار به آنها ندهید.

وی ادامه داد: قرار نیست داوطلبان طرح سلامت یار در كار درمانی دخالت كنند و وظیفه‌شان حمایت‌های روحی روانی به بیمار و همراهان بیمار است.

هاشمی با بیان اینكه بسیاری از كارها هم اكنون در بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود، گفت: همه می‌دانند بیش ازآنچه پرستار و بهیار در اختیار داریم به همان میزان با كمبود این افراد مواجه هستیم.

هاشمی افزود: افرادی كه در طرح سلامت یار به ارائه خدمات می‌پردازند مقرر شده تحت نظردفتر پرستاری هر بیمارستان به ارائه خدمت بپردازند.

وزیربهداشت گفت: این اتفاق سبب ایجاد سرمایه اجتماعی در كشور می‌شود و امیدواریم با این طرح دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه در میان اقشار مختلف مردم ترویج شود.

هاشمی با اشاره به اینكه می‌توان با این گونه كارهای عام المنفعه به ترویج فرهنگ نوع دوستی در كشور پرداخت اظهاركرد: در سال‌های پس از انقلاب مردم با یكدیگر بسیار مهربان بودند و حتی موادی همچون نان و نفت را كه با كمبود مواجه بود به یكدیگر می‌دانند.

وی گفت: هم اكنون رقابت فشرده تخصصی میان حرفه‌های مختلف همچون پزشكی اتفاق افتاده است و خیلی مطلوب است با رواج كارهای بشردوستانه این نوع كارها ترویج یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینكه منفعت طلبی هم اكنون در وجود همه بشر وجود دارد بیان داشت: طرحی همانند سلامت یار می‌تواند از زیاده طلبی بكاهد.

کد خبر 333475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha