همشهری آنلاین: وقوع دو انفجار تروریستی روز سه شنبه در دو منطقه بغداد دستکم ۳۸ کشته و ۷۰ زخمی برجای گذاشت که اغلب قربانیان از شهروندان عادی هستند.

دو انفجار تروریستی در بغداد ۳۸ کشته و ۷۰ زخمی برجای گذاشت

به گزارش ایرنا، یکی از این انفجارها در نزدیکی بازاری در منطقه پرجمعیت الشعب در شمال بغداد اتفاق افتاد که به گفته سخنگوی عملیات امنیت بغداد، آمار اولیه تلفات این انفجار 11 کشته و 37 زخمی بود که به تدریج بر تعداد تلفات اضافه شد.

سعد معن به تلویزیون دولتی عراق گفت که انفجار در دو مرحله اتفاق افتاد که نخست ناشی از انفجار بمب بود و سپس یک فرد انتحاری با کمربندی انفجاری به محل انفجار اول که مردم تجمع کرده بودند، حمله ور شد و خود را منفجر کرد.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان می دهد که فرد انتحاری یک زن بوده است.

از طرفی منابع امنیتی عراق در خبر دیگری گفتند که براثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک بازار در منطقه 'الیوسفیه' در جنوب غربی بغداد دستکم 2 شهروند کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجارها در حالی اتفاق افتاد که بغداد پیش از ظهر روز سه شنبه شاهد دو مورد آتش سوزی یکی در بانک مرکزی و دیگری در بیمارستان 'الیرموک' در مرکز پایتخت بود که گروه های آتش نشانی توانستند هر دو آتش سوزی را مهار کنند.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد پیشتر در خصوص آتش سوزی بانک مرکزی گفته بود که این حادثه ناشی از اتصال برق بوده است اما درخصوص آتش سوزی بیمارستان الیرموک و حجم خسارت ها و تلفات احتمالی اظهار نظری نکرده است.

کد خبر 334188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha