شهردار تهران گفت: بحث‌های صورت گرفته پیرامون مسئله بنتون ناشی از بداخلاقی است که به هر دلیلی در مجموعه برخی حرکت‌های سیاسی کشور موجود است که امیدوارم در آینده شاهد آن نباشیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه جلسه سه‌شنبه 17 مهر شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران راجع به برخی اظهار نظرها پیرامون بنتون که توسط نهادهای رسمی دولت نیز تکذیب شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌ای به پاسخگویی به برخی اعتراضات و اظهار نظرها و حتی صحبت کردن در باره این مسئله ندارم و تنها امیدوارم که در آینده شاهد بروز این چنین مسائلی خارج از اخلاق نباشیم ضمن آنکه هیچ شکایتی را هم در باره این قضیه مطرح نخواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری ، درباره برخی ناهماهنگی ها و اظهار نظرهای نهادهای دولتی پیرامون موضوعات ترافیک و حمل ونقل شهری تهران ، تصریح کرد: نمی‌خواهیم این مسائل را به عنوان ناهماهنگی و اختلاف مطرح کنیم بلکه معتقدیم این مسائل بیشتر به خاطر تفاوت در زاویه دید برخی از مسئولان و نهادها بوجود آمده است.

شهردار تهران افزود: هفته گذشته اولین جلسه را با رئیس ستاد تبصره 13 برگزار کردیم و هفته آینده نیز دومین جلسه برگزار می‌شود که امیدواریم به تعاملات و هماهنگی های لازم در این زمینه دست یابیم.

قالیباف تصریح کرد: برخی از اظهار نظرهای غیر منطقی و تنش ها تنها باعث ایجاد مشکلات در حمل و نقل شهری و ترافیک می شود که در نهایت ضررش به مردم می رسد. چرا که خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل می کند ، ما به دنبال ایجاد تنش نیستیم و معتقدیم تمامی اقدامات شهرداری در زمینه ترافیک و حمل و نقل عمومی در چارچوب منطق، عقلانیت و ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم بوده است.

وی درباره اظهار نظر مربوط به بکار گرفته نشدن اتوبوس های تحویل داده شده به شهرداری در شبکه حمل و نقل نیز ، تاکید کرد: این مسئله مطلقا وجود ندارد و آمارهای روزانه ، هفتگی و ماهانه شرکت واحد در طول حتی سالیان گذشته این مسئله را تایید خواهد کرد. ضمن آنکه آمارهای مربوط به دوران فعالیت برخی از مسئولان فعلی دولت نیز در این زمینه در شرکت واحد موجود است.

شهردار تهران همچنین افزود: آنچه شهرداری در اول مهر در زمینه حمل ونقل و ترافیک انجام داد کم سابقه بوده است ، به طور مثال در زمینه اتوبوسرانی موفق شدیم بیش از 6 هزار 500 اتوبوس را در شبکه اتوبوسرانی به کار گیریم.

قالیباف یاد آور شد: معمولا 20 تا 25 درصد اتوبوس ها به علت های گوناگون نظیر خرابی ، تصادفات ، سرویسهای ماهیانه و سایر مسائل فنی متوقف هستند، ولی شهرداری در اول مهر این میزان را به نزدیک صفر رساند.

وی گفت: بسیاری از مشکلات موجود که باعث توقف اتوبوسرانی و حتی کاهش میزان خدمات رسانی آنها به شهروندان می شود مربوط به شهرداری نیست و در حوزه اختیارات سایر نهادها است.

وی افزود: در کل شهر تهران تنها 5 ایستگاه سوخت گاز برای اتوبوس ها موجود است که به طور معمول 2 تا 3 ایستگاه خدمات رسانی نمی کنند و اتوبوس های شرکت واحد مجبورند ساعتها درانتظار سوخت CNG متوقف باشند.

شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری آمادگی دارد آمارهای مربوط به شرکت واحد و ظرفیت به کار گرفته شده در این زمینه را در اختیار رسانه قرار دهد تا در نهایت آنها و مردم در این رابطه قضاوت کنند.

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: در خط BRT ، هر اتوبوس روزانه 1200 مسافر را جابجا می کند که این میزان در قبل حداکثر 650 نفر در روز و درخطوط معمولی بوده است . این امر نشان می دهد ظرفیت جابجایی مسافر در اتوبوس‌های به کار گرفته شده در خطوط BRT نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی مناسبی را در اختیار مردم قرار دهیم آنها کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند و این مسئله به خوبی در مور مترو ، حتی بدون در نظر گرفتن تاثیر سهمیه بندی سوخت، کاملا روشن است.

شهردار تهران افزود: با توجه به استقبال مطلوب مردم از خطوط BRT و تاثیر مثبت این خطوط ، در آینده این خطوط در سایر نقاط تهران و در سطحی گسترده تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مردم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

قالیباف همچنین در مورد برخی مشکلات که با سازمان نظام مهندسی کشور در زمینه آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وجود داشته است نیز ، گفت: مشکلاتی وجود نداشته و تنها برخی ناهماهنگی ها پیرامون چگونگی اجرای آن مطرح بوده است ، معتقدیم این آیین نامه باید به شکلی اجرا شود که مردم را دچار مشکل نکند بلکه باری از مشکلات مردم را کم کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه آنچه در حال حاضر در زمینه ساخت وساز وجود دارد، مطلوب نیست چرا که برخی از مهندسان در این زمینه سو استفاده هایی می کنند. به طور مثال برخی ساختمان‌ها علی رغم دارا بودن امضای مهندس ناظر، مورد نظارت دقیق قرار نمی گیرند و حتی برخی از مهندسان که در خارج از کشور وجود دارند، امضایشان پای برخی از ساختمان ها موجود است.

شهردار تهران افزود: متاسفانه توسط مهندسان ناظر به طور کامل کنترلی بر روی ساختمان ها صورت نمی گیرد و معمولا 4 نوبت بازدید مقرر شده، از سوی آنها انجام نمی شود.

کد خبر 33574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز