دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پکن ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوها بتواند عامل پیشرفت آمریکا و چین در روابط دوجانبه باشد.

 جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که برای انجام گفت‌وگوهای اقتصادی و راهبردی به چین رفته است گفت: ما از حضور در اینجا بسیار خرسندیم و امیدواریم هر دو کشور در نتیجه این گفت‌وگوها شاهد پیشرفت در روابط دو طرفه باشند.

كري ضمن تقدیر از معاون نخست‌وزیر چین گفت: گفت‌وگوهای بسیار صریح و مستقیمی با هم داشتیم و این فرصت نیز پیش آمد تا از شهر ممنوعه نیز بازديد كنیم و اميدوارم همکاری بین آمریکا و چین در بازسازی و حفظ این میراث ارزشمند بتواند بازتابی از پیشرفت در روابط دو کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: امید می رود در گفت‌وگوهای خود بتوانیم در هر حوزه‌ای که میسر باشد پیشرفت هایی به دست آوریم. همچنین سران هر دو کشور در سال‌های گذشته عزمی محکم برای گسترش روابط دو جانبه نشان داده‌اند.

در عین حال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در برابر شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، «‌ادامه فشار » جامعه بین‌المللی بر کره شمالی را برای مقابله با برنامه های هسته‌ای و بالستیک این کشور الزامی خواند.

کری در آغاز گفت‌وگوی راهبردی و اقتصادی سالانه آمریکا و چین که امسال به سبب مناقشات در دریای جنوبی چین با تنش شدیدی همراه است گفت :« ما فکر می‌کنیم الزامی است که فشار بر کره شمالی حفظ شود تا این کشور همه اقدام‌هايی را که همسایگانش و صلح و امنیت  در منطقهرا تهدید می‌کند،‌ متوقف سازد.»

کد خبر 336067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha