همشهری آنلاین: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در مدت ۲۵ سالی که از تاسیس ستاد دیه می‌گذرد، حدود ۹۴ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

کمک به زندانیان

به گزارش ایسنا، سید اسدالله جولایی طی سخنانی در بیست ونهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد گفت: این جشن همزمان در 264 نقطه کشور در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد برگزاری جشن گلریزان در کشور مربوط به استان‌های خوزستان و بوشهر است با تعداد 26 جشن و پس از آن استان آذربایجان غربی با 18 جشن گلریزان.

جولایی تصریح کرد: در مدت 25 سالی که از تاسیس ستاد دیه می‌گذرد، حدود 94 هزار نفر از زندان آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: یکی از کمک‌های مهمی که مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد داشته اعطای وام 200 میلیارد تومانی بوده است که امسال هم این وام قرض الحسنه به ستاد دیه کمک شده است.

وی با اشاره به کمک مقام معظم رهبری در راستای آزادی مددجویان جرایم غیر عمد گفت: همانند سال‌های گذشته رهبر معظم امسال هم جزو نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ 300 میلیون تومان را به ستاد دیه کمک کردند. همچنین ریاست قوه قضائیه 50 میلیون تومان و ریاست قوه مقننه نیز 50 میلیون تومان کمک کردند.

جولایی خاطر شان کرد: در این کمک‌ها نیز نمایندگان مجلس سهم زیادی داشتند و هر کدام به تناسب از حقوق یک روز تا یک ماه خود را برای کمک به آزادی زندانیان اختصاص دادند.

مدیر عامل ستاد دیه ادامه داد: با راه اندازی سامانه آسان پرداخت تعداد 52 هزار و 591 نفر از طریق این سامانه به یاری زندانیان جرایم غیر عمد شتافته و مبلغ 380 میلیون تومان از این طریق جمع اوری شد.

جولایی یادآور شد: در اولین جشن گلریزان با مبلغی معادل 200 تا 250 هزار تومان نسبت به آزادی‌ زندانیان جرایم غیرعمد بویژه زندانیان محکوم به پرداخت دیه اقدام می‌شد.

وی افزود: ستاد در آغاز فعاليت خود تنها به فكر آزادي زندانيان غير عمد بود ولي اين مجموعه با بررسي وضعیت تعداد ورودي و خروجي اين قبيل زندانيان متوجه شد كه متأسفانه ورودي به زندانها بر اثر جرائم غير عمد همه ساله ادامه دارد لذا به منظور پيشگيري از ورود انسانها به زندان ، چارچوب رسالت و برنامه‌هاي راهبردي خود را ترسيم کرد.

وی با اشاره به میزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طی 25 سال گذشته، گفت: در طی ربع قرن فعالیت خداپسندانه و انسان دوستانه ستادهای دیه سراسر کشور تعداد قریب به 94000 مددجو را از زندان‌ها آزاد و به آغوش خانواده بازگرداندند.

وی افزود: از رمضان سال 69 تا 15 اردیبهشت‌ماه امسال، 93 هزار و 842 زندانی غیرعمد واجد شرایط کمک به همت ستاد دیه از بند حبس رهایی یافته‌اند.

جولایی درباره عملکرد ستادهای دیه شعب استانها در سال 1394 گفت: آزادی 8 هزار و 565 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد توسط شعب ستادهای دیه سراسر کشور انجام شد که مجموع بدهی زندانیان آزاد شده در سال 94 معادل 722 میلیارد تومان بود. در یک کلام و خلاصه با تامین مبلغی بیش از 425 میلیارد تومان . این رسالت مهم انجام و زندانیان پس از ادای دین به طلبکاران آزاد شده اند که از کل این بدهی با همکاری اولیاءدم، شکات و طلبکاران حدود 40 درصد اخذ گذشت رضایتمندانه داشتیم.

وی با اشاره به گذشت 38 دردصدی شکات از بدهی 722 میلیارد تومانی افزود: با تلاش کمیته صلح و سازش ستادهای دیه شعب استانی شکات و اولیاءدم از مجموع طلب هفت هزار و 221 میلیارد ریالی خود با رضایت کامل از دریافت مبلغی معادل 278 میلیارد تومان گذشت کرده‌اند.

کد خبر 336919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha