همشهری آنلاین: آیت الله سیستانی در اولین بیانیه رسمی، بعد از ماه‌ها سکوت در قبال مسائل جاری عراق، جمعه عراقی‌ها را به حفظ وحدت و یکپارچگی فراخواند

توصیه های آیت الله سیستانی به دولت و رزمندگان عراقی

و به دولت و رزمندگان جبهه‌های جنگ، دو توصیه مهم در خصوص غیرنظامیان در مناطق جنگی کرد، اما در عین حال به مباحث سیاسی نپرداخت.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که شیخ عبدالمهدی الکربلایی امام جمعه کربلا در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر در صحن حرم حسینی قرائت کرد، آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق از دولت این کشور خواسته است، نسبت به آوارگان و رانده شدگان از خانه هایشان بدون هرگونه تبعیض دینی و قومی اهتمام بورزد.

مرجعیت در عین حال از رزمندگان جبهه های نبرد علیه تروریسم نیز خواست تمام همت و توجه خود را به خلاصی ملت عراق از گروه تروریستی داعش متمرکز کنند.

آیت الله سیستانی داعش را یک گروه بیگانه در عراق توصیف کرد که «افکار و رفتار وحشیانه اش در طول تاریخ عراق سابقه نداشته است.»

وی همچنین از نیروهای عراقی خواست با انضباط بالا به وظایف خود در قبال غیرنظامیان، زنان و کودکان و افراد سالخورده، در چارچوب معیارهای اسلامی و انسانی در مناطق جنگی عمل کنند.

آیت الله سیستانی همچنین بر رعایت حال افرادی که سلاح های خود را زمین می گذارند، نیز تاکید کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه به دیدار اخیر جمعی از پزشکان عراقی با ایشان اشاره و تاکید شده است که آیت الله سیستانی به پزشکان توصیه کرده اند که خدمات انسانی خود را بدون تبعیض بین دارا و ندار ارائه کنند.

وی این توصیه را به همه کارکنان بخش های دولتی نیز متذکر شده و گفته است که مسئولان و دست اندرکاران بخش آموزش نیز باید مراقب رفتار و سخنان خود باشند و از مسیر اخلاق و دین خارج نشوند و تصور نکنند که تنها مسئول مسائل علمی و درسی هستند.

کد خبر 337308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha