همشهری آنلاین: دفتر نظارت برعملکرد نمایندگان مجلس انگلیس از «ماتیو آفورد» نماینده حامی رژیم صهیونیستی که ضمن اظهارات نژادپرستانه علیه راهپیمایی روز قدس، در تجمع گروه افراطی و تروریستی 'لیگ یهود' در لندن نیز حضور داشته است، حمایت کرد.

 سندی دیگر از حمایت دولت انگلیس از رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، «کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس» در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، دراین خصوص نوشت: این سازمان در نامه ای به دفتر نظارت برعملکرد نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به اظهارات اخیر نژادپرستانه «ماتیو آفورد» نماینده حزب محافظه کار علیه راهپیمایی روز قدس شده بود.

این بیانیه افزود: نماینده یاد شده پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس سال جاری در نامه ای به متروپلیتین پلیس لندن نوشته بود: به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله، حماس و داعش ساکنین حوزه نمایندگی من و مردم شهر را ناراحت می کند و بر خلاف قانون تروریسم است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با بیان اینکه «پرچم داعش هرگز در راهپیمایی روز قدس به اهتزار در نیامده است» افزود: ما بر این باور هستیم که این نماینده انگلیسی با دروغ های خود درصدد تخریب وجهه این مراسم و آسیب رساندن به آن بوده است.

این نهاد مدنی اضافه کرد: ما همچنین در این نامه اظهار کردیم که آفورد همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در یک تجمع اعتراضی که ازسوی طرفداران رژیم صهیونیستی برگزار شد، دوشادوش رهبران «لیگ یهود» - گروهی که در فهرست نهادهای تروریستی آمریکا ثبت شده، حضور داشته است.

بیانیه یاد شده افزود: ما بر این باور هستیم که آفورد ضمن همکاری و طرفداری از گروه «لیگ یهود» به منظور تخریب راهپیمایی روز قدس، ضوابط مجلس عوام را نقض کرده و این مساله با حقوق اولیه دمکراسی در تضاد است.

این بیانیه اضافه کرد: درحالی که آفورد آیین روز قدس را با گروه تروریستی داعش تلفیق نموده است، وی دستورالعمل صریح مجلس که ناظر بر همگرایی بیشتر گروه ها و اقلیت های قومی است را نقض کرده است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس عنوان کرد: دفتر نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس در پاسخ به این شکایت اظهار کرده که به باور آنها این مساله ای نیست که بتوانند به آن رسیدگی کنند.

این نهاد مدنی افزود: با این حال ما (کمیسیون حقوق بشر اسلامی) تقاضای تجدید نظر کرده ایم چرا که به اعتقاد ما این درست نیست که یک نماینده مجلس با یک گروه تروریستی ( لیگ یهود) همکاری کرده و یا اطلاعات غلط اشاعه دهد.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: متاسفانه فدراسیون صهیونیسم و برخی از ارگان های صهیونیستی به شدت راهپیمایی روزجهانی قدس را هدف تبلیغات منفی قرار داده و با اشاره به حمله اخیر به یک باشگاه شبانه در «اورلاندو»، اظهار می کنند که این مراسم از سوی افرادی برگزار می شود که از حامیان حملات یاد شده هستند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با بیان اینکه این واکنش صهیونیست ها را به فال نیک می گیرد، افزود: این نشان می دهد که صهیونیست ها به شدت از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس می ترسند.

راهپیمایی شکوهمند روز جهانی قدس روز یکشنبه برابر با سوم جولای در لندن با حضور جمع کثیری از مسلمانان روزه دار، فعالان مدنی و گروه های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی در برابر ساختمان 'بی بی سی' در لندن آغاز و در برابر سفارت آمریکا پایان یافت.

راهپیمایان همچنین در شعارهای خود رژیم صهیونیستی را یک رژیم تروریستی و همانند گروه داعش خوانده و آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین را فریاد می زدند.

در همین حال، همزمان با تجمع راهپیمایان روز جهانی قدس در برابر سفارت آمریکا، شماری از طرفداران رژیم غاصب صهیونیستی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در نزدیکی آنها گرد هم آمده بودند و شعارهایی را علیه فلسطینیان سر می دادند.

آنها همچنین تلاش می کردند تا نظر مردم را به خود جلب کرده و نظم مراسم را بر هم بزنند اما با شعارهای مرگ بر اسرائیل راهپیمایی کنندگان مجبور به عقب نشینی شدند.

کد خبر 340739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha