سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان گفت: براساس آمار بیشترین اختلافات زناشویی مربوط به اختلاف زوجین در مطالبات زنان به مطالبه مهریه، در تنظیم لوایح به تنظیم دادخواست و در امر رسیدگی به پرونده‌های اطفال به صدور حکم رشد اختصاص داشته است.

به گزارش شورای فرهنگی اجتماعی زنان، بداغی درجلسه این شورا، گزارشی از فعالیت‌های دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در سال 85 ارائه کرد و افزود: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان مراجعان خود را براساس موضوعات بررسی مطالعات زنان، بررسی اختلافات زناشویی، رسیدگی به پرونده‌ اطفال، تنظیم لوایح و دادخواست طبقه‌بندی کرده است.

وی بیان کرد: در بررسی مطالبات زنان (اعم از مطالبه مهریه، نفقه، جهیزیه و اجرت‌المثل)، بیشترین مطالبات زنان در کل کشور مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد با 1056 مورد (مهریه با 388، جهیزیه با 347، نفقه با 266 و اجرت‌المثل با 178 مورد) بوده است.

بداغی ادامه داد: در بررسی اختلافات زناشویی (اختلاف زوجین، تقاضای طلاق، ازدواج مجدد زوج، سوءرفتار زوج، عسر و حرج، مطالبه‌ دیه، صلح و سازش و حضانت) بیشترین آمار اختلاف زناشویی در کل مربوط به آذربایجان‌غربی با 2346 مورد بوده است.

وی افزود: به‌طوری که بیشترین آمار اختلاف زوجین مربوط به آذربایجان غربی با 1412 مورد‌، تقاضای طلاق با 611 مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان، ازدواج مجدد زوج با 255 مورد و سوءرفتار زوج با 186 مورد و مطالبه دیه با 167 مورد و حضانت با 191 مورد مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد و عسر و حرج با 229 مورد و صلح و سازش با 541 مورد مربوط به استان اصفهان بوده است.

نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده‌های اطفال، بیشترین آمار پرونده اطفال و کودک آزاری مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است که به مؤسسات خیریه بهزیستی، دفاتر صدور شناسنامه، صدور حکم رشد و آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل معرفی شده‌اند.

وی گفت: از جمله اقدامات حمایتی این دفتر معرفی زوجین به مراکز مداخله در خانواده، معرفی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودکان به کمیته امداد بهزیستی و اورژانس اجتماعی بوده است که استان کهکیلویه و بویراحمد با 874 مورد بیشترین اقدام حمایتی از زنان و کودکان را داشته است.

بداغی بیان کرد: در بخش تنظیم لوایح، دادخواست و شکوائیه، استان سیستان و بلوچستان با 381 مورد، بیشترین آمار را داشته است، به‌طوری که در بخش تنظیم شکوائیه استان سیستان و بلوچستان با 381 مورد و در تنظیم لوایح، استان کهکیلویه و بویراحمد با 282 مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 34133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز