همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: جمهوری ایران اسلامی در کنار برخورد با ورود مواد مخدر به کشور اجازه ترانزیت این مواد به سایر کشورها و اروپا را نیز نمی دهد.

 قاسم رضایی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی این مطلب را در دیدار «احمد قربان اف» سفیر و سرکنسول کشور ترکمنستان با او در ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا عنوان کرد.

رضایی، کشفیات مواد مخدر در سال گذشته را بیش از 500 تن برشمرد و گفت: ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است و با جدیت با سوداگران مرگ برخورد می کند.

وی با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان، اضافه کرد: ترکمنستان بعد از استقلال پیشرفت های خوبی داشته است و ما از پیشرفت کشورهای همسایه خود خرسندیم.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات، موجب کاهش آسیب پذیری ها می شود برای برگزاری اولین اجلاس مشترک مرزبانان دو کشور در ایران و یا ترکمنستان اعلام آمادگی کرد.

سردار رضایی با اشاره به تجربیات ایران در مقابله با گروه های تروریستی و سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: می توانیم این تجربیات را به مرزبانان کشور دوست و همسایه خود، ترکمنستان منتقل کنیم.

ایران بهترین دوست ترکمنستان است

احمد قربان اف، سفیر و سرکنسول کشور ترکمنستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که کشور ترکمنستان را خویشاوند کشور ایران خوانده بودند از روابط حسنه و دوستانه مسئولان کشورمان در قبال ترکمنستان تقدیر کرد و گفت: ایران بهترین دوست ترکمنستان و مرز ما با ایران، مرز دوستی است.

وی، سد دوستی را یکی از نشانه های سطح بالای روابط دو کشور دانست و افزود: ارتباط صمیمی ایران و ترکمنستان در دنیا مثال زدنی است و ما با کمتر کشوری در این سطح، روابط دیپلماتیک داریم و هیچ کس نمی تواند در این روابط دوستانه و عمیق خللی ایجاد کند.

سفیر ترکمنستان همچنین با تقدیم دعوتنامه فرمانده مرزبانی این کشور به سردار رضایی برای شرکت در مراسمی بزرگ و مهم در ترکمنستان، گفت: این سفر می تواند فرصت خوبی برای آغاز تعاملات گسترده تر مرزبانان دو کشور باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که حضور سردار رضائی در مراسم یاد شده ، سطح روابط مرزی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

کد خبر 344778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha