تبهکار سابقه‌دار با معرفی خود به‌عنوان مأمور بیمه سراغ زنان سالخورده و از کارافتاده می‌رفت و به بهانه پرداخت حقوق، دست به سرقت از خانه‌هایشان می‌زد.

متهم

اين مرد كه سيامك نام دارد سرقت‌هاي خود را در نقاط مختلف تهران رقم مي‌زد و تاكنون توانسته از ده‌ها نفر سرقت كند. يكي از مالباختگان در تشريح شگرد اين مرد مي‌گويد: حوالي ظهر بود و در خانه بودم كه صداي زنگ در بلند شد. گوشي آيفون را كه برداشتم، مردي گفت: «مادر در را باز كن».

فكر كردم پسرم است و در را باز كردم و ‌خودم به حياط رفتم. مردي وارد حياط شد كه خودش را مأمور بيمه معرفي كرد و گفت كه حقوق مستمري مرا آورده است. او همزمان يك بسته اسكناس 10هزار توماني از كيفش خارج كرد و گفت براي پرداخت كامل حقوق به پول خرد نياز دارد. من هم كه حرفش را باور كرده بودم به داخل خانه رفتم تا از داخل كمد برايش پول خرد بياورم غافل از اينكه او مرا زيرنظر داشت و از اين طريق توانست محل نگهداري پول‌ها را شناسايي كند. وقتي نزد او برگشتم، از من يك ليوان آب خواست و زماني كه به آشپزخانه رفته بودم تا برايش آب بياورم، او وارد خانه شد و همه پول‌هاي داخل كمد را سرقت و فرار كرد. من هم با ديدن اين صحنه به‌دنبالش دويدم و از مردم كمك خواستم اما او به سرعت سوار موتورش شد و پا به فرار گذاشت.

بيشتر مالباختگان، زنان سالخورده‌اي بودند كه با همين روش از خانه‌شان سرقت شده بود. بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌داد كه همه سرقت‌ها از سوي يك نفر صورت گرفته است و وي با معرفي خود به‌عنوان مأمور بيمه وارد خانه زنان سالخورده شده و پول‌ها و طلاهايشان را سرقت كرده است. درحالي‌كه سرقت‌هاي اين مرد ادامه داشت مأموران متوجه شدند محدوده فعاليت او در همه نقاط تهران ازجمله پيروزي، راه‌آهن، جمهوري، وليعصر، شميرانات، وحدت اسلامي، منيريه، انقلاب، كارگر، آزادي، نواب، جيحون و... است. شاكيان، متهم را مردي حدودا 40ساله با صورتي سبزه‌رنگ و قدي متوسط و كمي چاق معرفي كرده بودند كه پس از چهره‌نگاري وي و جست‌وجو در بانك اطلاعاتي پليس، مأموران به مردي به نام سيامك رسيدند كه مشخصاتش با مشخصات سارق تحت تعقيب يكي بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد سال 90با سپردن وثيقه از زندان مرخصي گرفته و پس از آن متواري شده و هرگز به زندان بازنگشته است.

وقتي عكس اين مرد در اختيار شاكيان قرار گرفت، همه آنها او را شناسايي كردند و به اين ترتيب تحقيقات براي دستگيري سيامك شروع شد. پاتوق اين مرد در شرق تهران شناسايي شد و مأموران با زيرنظر گرفتن آنجا در نهايت موفق شدند مخفيگاه او را شناسايي و وي را دستگير كنند. سيامك پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت از ده‌ها مالباخته اعتراف كرد و مدعي شد كه هنگام سرقت‌ها معمولا خود را مأمور بيمه، مأمور ويژه يكي از وزارتخانه‌ها يا مأمور شهرداري معرفي مي‌كرده است. به گفته سرهنگ محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران تا‌كنون ده‌ها نفر از افرادي كه از سوي اين مرد هدف سرقت و كلاهبرداري قرار گرفته‌اند شناسايي شده‌اند و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 345191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha