یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

پسر ۱۶ساله سرکرده باند سارقانی بود که دست به موبایل‌قاپی در خیابان‌های پایتخت می‌زدند.

اعضاي اين گروه، تيرماه امسال با شكايت دختري دانشجو تحت تعقيب قرار گرفتند. ماجرا از اين قرار بود كه دختر جوان در حال صحبت با موبايل گران‌قيمتش بود كه 2 جوان موتور‌سوار به سمت او رفتند و با قاپيدن موبايلش فرار كردند. مأموران در تحقيقات ميداني متوجه شدند يكي از تعميرگاه‌هاي آن حوالي مجهز به دوربين مداربسته است و پس از بازبيني تصاوير آن چهره سارقان را شناسايي كردند. پس از بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مشخص شد يكي از سارقان نوجوان 16 ساله‌اي به نام شاهرخ است.

او 2 بار به كانون اصلاح و تربيت رفته و زنداني شده بود. در چنين شرايطي پاتوق‌هاي احتمالي او زيرنظر گرفته شد تا اينكه سرانجام گير افتاد. او وقتي به شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت منتقل شد اقرار كرد هميشه اطراف را مي‌پاييده و وقتي مطمئن مي‌شده، دوربين مداربسته در آن اطراف نيست، نقشه سرقت را اجرا مي‌كرده اما در آخرين سرقت متوجه دوربين در آن محدوده نشده است.

وي به قاضي ايرد موسي گفت: پيش از اين 2 بار به جرم سرقت در كانون زنداني شدم و در مدتي كه حبس بودم فوت و فن جديد سرقت را ياد گرفتم تا گير نيفتم. چند نكته ياد گرفتم و يكي اين بود كه بي‌گدار به آب نزنم و پيش از شناسايي طعمه و سرقت، خوب حواسم را جمع كنم تا آن حوالي دوربين مداربسته‌اي نباشد. وي كه سركرده باند است در ادامه گفت: اعضاي باند 4نفر هستند و همه 20سال دارند. با اينكه من سنم كمتر است اما دستورات را خودم صادر مي‌كنم و آنها هم اجرا مي‌كنند و از من حساب مي‌برند و اين شايد به‌خاطر تجربه‌ام باشد كه از آنها بيشتر زندان رفته‌ام!

اين متهم در بازجويي‌ها به موبايل‌قاپي‌هاي سريالي اقرار كرد و با راهنمايي وي، هر 4همدستش دستگير شدند. اعضاي اين گروه براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره هجدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

کد خبر 345430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha