سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

استاد موسیقی که در نواختن تمامی سازها مهارت داشت وقتی برای نخستین‌بار پای بساط مواد‌مخدر نشست، نمی‌دانست روزی سر از دنیای سارقان در می‌آورد.

متهم

 چند روز پيش اهالي ساختماني در پايتخت با پليس تماس گرفتند و اعلام كردند كه خودروي پرايدي شيشه هايش شكسته و چندروزي مي‌شود كه در پاركينگ ساختمان پارك شده است. مأموران راهي ساختمان مورد نظر شدند و پس از استعلام شماره پلاك خودرو پي بردند كه چند روز پيش در خيابان آن را سرقت كرده‌اند.

آنها در تحقيقات يكي از ساكنان ساختمان را كه آخرين بار سوار خودرو بود دستگير كردند. او اصرار داشت كه خودرو را دوستش به‌صورت امانت در اختيارش قرار داده اما وقتي شواهد را عليه خود ديد مجبور شد به سرقت با همدستي دوستش اقرار كند. او كه استاد موسيقي است ديروز براي بازجويي به شعبه چهارم دادياري دادسراي ويژه سرقت منتقل شد و قاضي ميروكيلي برايش قرار قانوني صادر كرد. در ادامه گفت‌وگوي همشهري با اين جوان را مي‌خوانيد.

  • چه شد كه استاد موسيقي تبديل شد به يك سارق معتاد؟

از قديم مي‌گفتند دوست ناباب زندگيت را زيرو رو مي‌كند، همين شد. يك سال پيش با مردي آشنا شدم كه زندگيم را تباهي كرد و از نوازندگي رسيدم به سرقت.

  • با او چطور آشنا شدي؟

با مهران يك سال پيش آشنا شدم و از او يك گوشي دست دوم خريدم. بعد از مدتي متوجه شدم كه گوشي سرقتي است. همين شد كه زندگيم تباه شد و او پيشنهاد سرقت را مطرح كرد.

  • خب مي‌توانستي قبول نكني؟

نمي شد. من ناخواسته معتاد شده بودم. راستش من يك زماني براي خودم برو و بيايي داشتم. همه مرا به‌عنوان شاهين ارگي مي‌شناسند. از بس كارم خوب بود. من ليسانس موسيقي از دانشگاهي معتبر دارم. درآمدم ماهي 16تا‌17ميليون تومان بود. اگر در اينترنت نام مرا سرچ كنيد مي‌بينيد كه با خواننده‌هاي زيادي كار كرده‌ام.

از پيانو گرفته تا ارگ و سه تار و آكاردئون مي‌نوازم و تدريس هم مي‌كنم. من يك جورايي اعجوبه موسيقي هستم اما با دستان خودم زندگيم را به نابودي كشاندم. يك سال پيش وقتي دوستانم را مي‌ديدم كه زمان زيادي كار مي‌كنند و خسته نمي‌شوند، كنجكاو شدم تا علتش را بدانم. چون من خيلي زود خسته مي‌شدم و انرژي زيادي نداشتم. وقتي پرس و جو كردم متوجه شدم كه آنها مواد مي‌كشند. از ترياك شروع كردم تا اينكه پاي شيشه نشستم و نابود شدم.

  • با چه شگردي سرقت مي‌كرديد؟

با همدستم گوشي‌هاي سرقتي خريد و فروش مي‌كرديم، پرايد مي‌دزديدم و لوازم داخل خودرو سرقت مي‌كرديم. حتي يك‌بار به انباري ساختماني هم دستبرد زديم و هرچه پول در آورديم، خرج مواد‌مخدر شد.

  • تعداد شرقت‌هايت چقدر است؟

خيلي يادم نيست.

  • ديگر در زمينه موسيقي فعاليت نداري؟

فعاليتم خيلي كم شده، البته گاهي براي دل خودم موسيقي مي‌نوازم اما ديگر نمي‌توانم تدريس كنم، مواد زندگيم را تباه كرده است، هرچند همسرم قول داده كمكم كند تا مواد را ترك كنم.

  • متاهلي ؟

تازه دامادم، هنوز يك سال نشده كه ازدواج كرده‌ام اما خب نتوانستم زندگي خوبي براي همسرم بسازم.

کد خبر 345675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha