مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

بهره‌برداری از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در اردیبهشت‌ماه امسال که همزمان با برگزاری یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های کشور و حتی غرب آسیا بود، ظرفیت‌های عظیم این مجموعه بین‌المللی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی را به نمایش گذاشت.

 اين در حالي است كه محل فعلي نمايشگاه‌هاي تهران در بزرگراه چمران در سال‌هاي اخير تبديل به يكي از معضلات پايتخت شده است و هر بار كه حتي نمايشگاهي تخصصي با مخاطبان ويژه در اين محل برگزار مي‌شود ترافيك سنگين و آلودگي هوا مناطق اطراف اين نمايشگاه را در بر مي‌گيرد. رئيس شوراي شهر تهران درباره اين نمايشگاه و اينكه چه تدبيري براي آن انديشيده شده است، اظهار داشت: محل كنوني نمايشگاه بين‌المللي در اتوبان چمران در طرح تفصيلي به‌عنوان فضاي نمايشگاهي تعريف نشده و قاعدتا نبايد نمايشگاهي در آنجا برگزار شود. به گفته مهدي چمران سازمان نمايشگاه‌هاي موجود در بزرگراه چمران بسيار قديمي و مربوط به قبل از انقلاب و از همان زمان مشغول كار است. چمران با بيان اينكه ما در طرح تفصيلي، آنجا را نمايشگاه نديديم و قاعدتا نبايد در آنجا نمايشگاهي برگزار شود، افزود: اما اين مسئله زمان مي‌برد و بايد به‌تدريج اتفاق بيفتد كه تا آن زمان نمايشگاه شهر آفتاب هم به‌طور كامل تكميل مي‌شود. رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به تصميم‌گيري درباره سرنوشت محل نمايشگاه‌هاي پايتخت در بزرگراه چمران يادآور شد: تفاهمنامه‌اي در سال 1383با حضور فرمانده نيروي انتظامي وقت كه آقاي قاليباف بود و رئيس سازمان نمايشگاه‌ها و شهردار وقت تهران امضا شد كه قرار شد نمايشگاه‌هاي پرازدحام در آن محل برگزار نشود تا زماني كه يك مجموعه نمايشگاهي احداث شود.

حالا كه مجموعه شهر آفتاب ساخته شده بايد نمايشگاه‌ها جابه‌جا شوند. چمران همچنين درباره برگزاري برخي نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نيز گفت: درباره برگزار نشدن نمايشگاه خودرو در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي وظيفه خود مي‌دانستم كه بگويم اين نمايشگاه نبايد در داخل شهر برگزار شود زيرا از سال 1382پيگير اين موضوع بوديم. قاسم ميرزايي‌نيكو، نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت‌وگو با همشهري گفت: بايد نمايشگاه‌هاي بزرگ به شهر آفتاب منتقل شود. وي در ادامه افزود: با توجه به اطلاعاتي كه بنده دارم نظر آقاي نعمت‌زاده هم اين است كه نمايشگاه حتماً دورتر از شلوغي‌هاي پايتخت باشد. به گفته اين عضو كميسيون عمران مجلس، مناسب‌ترين مكان براي برپايي نمايشگاه‌ها، شاهراه‌هاي ارتباطي است تا استانداردهاي بين‌المللي نيز لحاظ شود و مكان شهر آفتاب اين ويژگي را دارد؛ همچنين نمايشگاه‌ها در نزديكي فرودگاه‌ها بر پا مي‌شوند چرا كه اين امر سبب تسهيل در حمل‌ونقل، عرضه كالا و دسترسي‌ها مي‌شود.

کد خبر 345219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha