همشهری آنلاین: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه و کمک‌های اضطراری گفت: جمعیت هلال احمر ایران، جمعیتی بسیار قوی است و در سطح بین‌المللی همکاری‌های بسیار خوبی دارد به همین دلیل، برای ما مهم است که از کمک‌های بشر دوستانه هلال احمر ایران، استفاده کنیم.

به گزارش همشهري آنلاين از پايگاه خبري جمعيت هلال احمر، استفان اوبراين، در ملاقات با رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در تهران گفت: چون هم سازمان ملل متحد و هم جمعیت هلال احمر ایران در حوزه اقدامات بشردوستانه فعالیت می‌کنیم، بسیار خوب است که همکاری‌های خود را در زمینه کمک‌های بشردوستانه گسترش دهیم.

اوبراین افزود: بیش از ۸۰ درصد اقداماتی که از سوی سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه و کمک‌های اضطراری انجام می‌شود، در زمینه حوادث و سوانح است.

  • تقدير از جمعيت هلال احمر ايران براي كمك به يمن و عراق

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره بروز جنگ‌ها و درگیری‌های مختلف در کشورهای یمن، سوریه، عراق، اوکراین، افغانستان، لیبی و لبنان، اظهار داشت: در کنار تمام نیازهای موجود، بروز جنگ و درگیری‌ها در کشورهای مختلف سازمان ملل را نیازمند به دریافت کمک از سازمان‌های بشردوستانه مثل هلال احمر می‌کند و ما می‌دانیم که جمعیت هلال احمر ایران جمعیتی بسیار قوی است و در سطح بین‌المللی همکاری‌های بسیار خوبی دارد و کمک‌های بسیار خوبی به یمن و عراق کرده است و برای ما مهم است که از کمک‌های بشر دوستانه هلال احمر ایران استفاده کنیم.

  • وضعیت بشردوستانه در یمن بسیار حاد است

اوبراین، با تاکید بر اینکه وضعیت بشردوستانه در یمن بسیار حاد است، گفت: جمعیت هلال احمر ایران در چند نوبت به مردم یمن کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده است و با توجه به شرایط نامساعد کنونی در یمن، مایلیم با کمک جمعیت هلال احمر ایران، کمک‌های بشردوستانه برای تسکین آلام این قربانیان، ارائه کنیم.

  • هلال احمر ایران، پایگاهي براي ارائه کمک‌های بشر دوستانه در منطقه

در اين ديدار، رئیس جمعیت هلال احمرهم با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران، می‌تواند به عنوان یک پایگاه ارائه دهنده کمک‌های بشر دوستانه در منطقه معرفی شود، گفت: سازمان ملل متحد، می‌تواند برای توزیع اقلام بشردوستانه در منطقه از جمعیت هلال احمر به عنوان پایگاه ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه استفاده كند.

دکتر سیدامیر محسن ضیائی، گفت:هلال احمر، بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد و بشردوست کشور ایران محسوب می‌شود و از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین پاسخگو در سوانح و حوادث، شناخته شده است.

به گفته رييس جمعيت هلال احمر ايران، جمعیت هلال‌احمر ایران، حدود ۲ میلیون داوطلب و ۷۰۰هزار عضو جوان دارد که در امور بشردوستانه و کمک به همنوع همکاری دارند.این جمعیت در زمینه‌های بهداشتی و آموزش‌های همگانی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها در سوانح و حوادث نیز فعالیت می‌کندو در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز خدمات بهداشتی و همچنین زیست محیطی ارائه می‌دهد.جمعیت هلال احمر ایران به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح، آموزش‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است و این جمعیت از همکاری با سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خصوصا مدیریت سوانح و کمک‌های بشر دوستانه فعال باشد، استقبال می‌کند.جمعیت هلال احمر در زمینه آموزش‌های عمومی بسیار فعال است و تاکنون افراد زیادی در جامعه از آموزش‌های عمومی ارائه شده در رابطه با سوانح استفاده کرده‌اند.

ضيايي  با بیان اینکه سازمان ملل متحد در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه حکم راهبر را ایفا می‌کند، تاکید کرد: منطقه خاورمیانه با توجه به تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و تروریسم با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه است که می‌توان با همکاری با سازمان‌های بشر دوستانه به افراد نیازمند کمک در منطقه، خدمات بهتری ارائه داد.

  • تلاش برای افزایش تاب‌آوری افراد

رئیس جمعیت هلال احمر برضرورت افزايش تاب آوري افراد در سوانح و حوادث تاكيد كرد و گفت: در صورت ارائه آموزش‌های لازم، افراد می‌توانند در زمان وقوع حوادث، برخورد مناسب‌تری با آن داشته باشند.

کد خبر 345526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha