همشهری آنلاین: رییس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود مشکلات زیاد در تامین اعتبار اما با تدبیر و استفاده بهینه از منابع، توانستیم از عهده ماموریت‌های محوله برآئیم در عین حال، نیاز داریم تا پایان دولت یازدهم، توجه به بخش امداد و نجات کشور بیشتر شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی، در حاشیه نشست رئیس‌جمهوری با دولتمردان دفاع مقدس و بازدید از نمایشگاه دولتمردان دفاع مقدس، اظهارداشت : هلال احمر در ارتباط با دولت و به عنوان بخشی از حاکمیت، مسئولیت بزرگ ارائه خدمات امداد و نجات در کشور را بر عهده گرفته است، به عنوان مسئولیت حاکمیتی توجه جدی به این وظیفه مهم داریم و تا کنون در انجام این ماموریت موفق عمل کرده و تجربیات بسیاری به دست آورده‌ایم و امروز به جمعیتی تاثیرگذار و پیشرو در میان سایر جمعیت‌های ملی تبدیل شده‌ایم.

  • مردمي بودن هلال احمر

رييس جمعيت هلال احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر دستگاه دولتی نبوده و نباید باشد. اساسا قدرت جمعیت هلال‌احمر در مردمی‌بودن آن است اما همسو با ماموریت‌های حاکمیت نیز فعالیت‌هایی را به نفع مردم انجام می‌دهد و در مواردی که سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی امکان فعالیت نداشته یا حاضر به فعالیت در این بخش‌ها نباشد، جمعیت به عنوان وظیفه انسانی خود در حمایت از مردم، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

  • توانمندي هلال احمر در امداد هوايي

دکتر ضیائی همچنین با اشاره به توانمندی‌های هلال‌احمر در زمینه اورژانس هوایی، اعلام کرد: با توجه به تقویت و تجهیز ناوگان امداد هوایی کشور، آماده‌ایم تا در مواردی که اورژانس کشور نیاز داشته باشد، توان خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

  • آمادگي هلال احمر براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر در موضوع آسیب‌های اجتماعی از آن جهت که محل آسیب‌پذیری جامعه است، وارد عمل شده است، افراد آسیب‌‌پذیر جوامع بیشتر تحت تاثیر حوادث قرار می‌گیرند و لذا با توجه به ماموریت ذاتی خود در رفع نیازهای آسیب‌دیدگان وارد عمل شده‌ایم تا کمک حال دولت و بخش حاکمیتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم. هلال‌احمر سال گذشته در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به علت نفوذ بسیار در دانشگاه‌ها، مدارس و بهره‌مندی از کانون‌های مختلف، دستگاه برتر در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد شناخته شده است و آماده‌ایم در پیشگیری از سایر سایر آسیب‌ها نیز همراه دولت باشیم.

کد خبر 344649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha