یک‌روز پس از تعطیلی سفارتخانه آلمان در ترکیه به‌دلیل آنچه برلین هراس از عملیات تروریستی خوانده است، سفارت انگلیس در ترکیه نیز بسته شد تا بدین‌ترتیب صنعت گردشگری ترکیه به‌عنوان رقیب جدی ایران در منطقه یک گام دیگر به عقب رانده شود.

همزمان با اعلام تعطيلي سفارت انگلستان در تركيه به‌دليل ناامني در آن كشور روزنامه اينديپندنت ايران را مقصد دوم مقرون به‌صرفه گردشگران انگليسي اعلام كرد و نوشت: مساجد باشكوه، تاريخ متنوع و مهمان‌نوازي بي‌رقيب ايراني‌ها را برگ برنده كشورمان در انتخاب گردشگران خارجي خواند و اعلام كرد: شركت هواپيمايي بريتيش ايرويز تصميم گرفته است پروازهاي مستقيم به مقصد ايران به‌عنوان يكي از داغ‌ترين مقاصد پروازي براي بازديد در سال 2017 را راه‌اندازي كند.

براساس اين گزارش كه در خبرگزاري فارس نيز بازنشر شده است، اندرو شلتون، مديرعامل پايگاه چيپ فلايت گفت: آمارها نشان مي‌دهد كه ايران هم‌اكنون مورد توجه واقع شده و پس از امارات، دومين كشور مقرون‌به‌صرفه با مسافت پروازي طولاني است.

به نوشته اين روزنامه اكنون خطوط هوايي بريتيش ايرويز به ايران بازگشته و ديگر ايرلاين‌ها نيز ممكن است از آن پيروي كنند. ايرفرانس نيز در آوريل امسال خدمات خود را به ايران از سر گرفت و قيمت پروازها به ايران ممكن است بيش از گذشته كاهش بيابد.

دولت انگلستان در پايگاه اينترنتي خود از شهروندان انگليس خواسته‌است از سفر به شهر كردنشين دياربكر در جنوب شرق تركيه بپرهيزند و به 10كيلومتري مرزهاي تركيه با سوريه نيز نزديك نشوند. با اين اعلام دولت انگلستان و تعطيلي سفارت آلمان در تركيه و همچنين اعلام روزنامه اينديپندنت از وضعيت خوب و امن ايران براي گردشگران خارجي به‌نظر مي‌رسد كه ايران مقصد خوبي براي گردشگران انگليسي و آلماني شود كه پيش‌تر قصد سفر به تركيه را داشتند و حالا ترجيح مي‌دهند به بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري ايران بنشينند. آنطور كه روزنامه اينديپندنت نوشته است، پروازهاي تهران بريتيش ايرويز به‌صورت روزانه از فرودگاه هيثروي لندن در زمستان راه‌اندازي خواهد شد. بازگشايي سفارت ايران در لندن، لغو تحريم‌ها و آسان‌تر شدن مشاوره‌هاي مسافرتي در اوايل سال‌جاري ميلادي نيز سبب شده است تا رزرو تورها به مقصد ايران از انگلستان افزايش بيابد. شركت مسافرتي جي ادونچر كه يك تور 14روزه زميني با عنوان «كشف پرشيا» با قيمت حدود 1900يورو راه‌اندازي كرده است، از افزايش فروش بيش از 200درصدي سالانه اين تور خبر داده است.فاطمه، نماينده شركت مسافرتي انگليسي ايوانوس نيز به اينديپندنت گفته است: بر كسي پوشيده نيست كه تعدادي از همسايگان ايران درجه متفاوتي از بي‌ثباتي را تجربه مي‌كنند. اما ايران همچنان مكان بسيار امني است و هيچ دليلي وجود ندارد كه گردشگران احساس كنند با تهديد مواجه مي‌شوند.

کد خبر 346545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha