همشهری آنلاین: مرحله پایانی رزمایش الی بیت المقدس پنج، روز جمعه در اردوگاه قدس سمنان با فرمان «یا محمد، یا رسول الله(ص)» از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اجرا شد.

رزمایش

به گزارش ایرنا، نیروهای بسیجی حاضر در این رزمایش در این مرحله، دفاع ثابت منطقه ای را با راه اندازی حجم آتش وسیع در اردوگاه قدس سمنان به نمایش گذاشتند و اقتدار خود را به رخ کشیدند.

36 یگان از 10 هزار بسیجی استان سمنان حاضر در این رزمایش نیز بر اساس طرح از پیش تعیین شده، با استفاده از ظرفیت جغرافیایی و طبیعی منطقه، در برابر تهاجم دشمن فرضی عملیات پدافندی انجام دادند.

دفاع از مراکز حساس و کوی و برزن، حرکت، پشتیبانی، اجرای مواضع فریب، عمل و پشتیبانی نیز در دستور کار بسیجیان این رزمایش قرار داشت که با موفقیت بسیجیان به اجرا درآمد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آئین آغاز مرحله پایانی رزمایش الی‌بیت المقدس پنج در سمنان، با اشاره به موفقیت آمیز اعلام کردن اجرای رزمایش از آغاز تاکنون، گفت: رزمایش الی بیت المقدس پنج در سمنان به نوعی نمایش عزت و عظمت حضور بسیج در همه عرصه ها محسوب می‌شود.

سردارسید محمدتقی شاهچراغی افزود: امروز در اردوهای جهادی، طرح ولایت، اردوهای راهیان نور و سایر مأموریت‌های بسیج، این اقتدار متجلی شده است.

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت المقدس، تمرینی برای ادامه راه شهداست، گفت: رزمایش بزرگ الی بیت المقدس پنج بخشی از دِینی است که ما در قبال شهدا بر عهده داریم و باید راهی که آن‌ها به ما سپردند، را به درستی طی کنیم.

سردار شاهچراغی اظهار کرد: رزمایش الی بیت المقدس درواقع تمرینی برای ادامه راه و سبک و سیره زندگی شهدای والامقام در ابعاد معنوی و نظامی است.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیج درصحنه های مختلف انقلاب اسلامی همواره خنثی کننده همه توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: مردم بصیر و بزرگ ایران اسلامی همواره پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

سرار شاهچراغی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور حاصل خون شهدای دفاع مقدس و شهدای بزرگوار مدافع حرم است، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند و از آنان الگوبرداری کرده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امروز همه وظیفه داریم تا سیره زندگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم.

همچنین در این رزمایش پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام با حضور بسیجیان استان و مسوولان بسیج کشور و سمنان در این رزمایش تشییع شد.

کد خبر 347965

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha