سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

ستاره فیلم برنده اسکار «زیبایی بزرگ» در تازه‌ترین روایت سینمایی از داستان کلاسیک «پینوکیو»، به نقش شخصیت دوست‌داشتنی پدر ژپتو ظاهر می‌شود.

سینما

به گزارش همشهري، توني سرويلو 57ساله، بازيگر اصلي اين پروژه سينمايي است كه فيلمبرداري آن بهار 2017آغاز مي‌شود و متيو گارونه روي صندلي كارگرداني آن مي‌نشيند؛ فيلمسازي كه آثار تحسين‌شده «داستان داستان‌ها» و «واقعيت» را در كارنامه دارد. سرويلو و گارونه پيش از اين در فيلم سينمايي «گومورا» همكاري كرده بودند كه جايزه بهترين كارگرداني را از جوايز فيلم اروپايي به‌دست آورد.

مهم‌ترين اقتباس سينمايي از داستان پينوكيو نوشته كارلو كولودي انيميشني بود كه سال 1940در استوديو ديزني ساخته شد و علاوه بر فروش فوق‌العاده، 2جايزه اسكار بهترين موسيقي متن و بهترين ترانه را هم برد. گارونه در يازدهمين جشنواره فيلم رم از ساختن پينوكيو به زبان ايتاليايي در شهرهاي لاتسيو و توسكاني خبر داد.

داستان درباره عروسكي چوبي است كه آرزو دارد تبديل به انسان واقعي شود و براي رسيدن به آرزوي خود دست به هر كاري مي‌زند. پينوكيو از آن داستان‌هايي است كه بسياري از سينماگران در سراسر جهان دوست دارند آن را به فيلم تبديل كنند و گفته مي‌شود گيرمو دل‌تورو و ران هوارد هم در هاليوود در تلاش براي پيش بردن پروژه‌هايي مشابه هستند. روبرتو بنيني كه سال 1998در رقابت با «بچه‌هاي آسمان» مجيد مجيدي موفق شد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را با «زندگي زيباست» ببرد، آخرين فيلمساز ايتاليايي بود كه سال 2002فيلمي به نام پينوكيو ساخت و خودش در آن نقش عروسك چوبي را ايفا كرد.

کد خبر 350623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha