مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: قطارهوایی وسیله حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شود زیرا ظرفیت جا‌به‌جایی تعداد زیادی مسافر را ندارد و در واقع قطارهوایی وسیله بازی و سرگرمی است که نباید از آن به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل همگانی یاد کرد.

به گزارش همشهری، سید مصطفی میرسلیم نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوای تهران در یکصد و نود ویکمین جلسه این کمیته با بیان این مطلب اعلام کرد: در بخش احداث راه آهن شهری عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی با تاکید برآنکه منطق احداث و توسعه خطوط راه آهن شهری بسیار قوی و انکار ناپذیر است، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ مانند تهران که جمعیت زیاد و فضای سطح شهر محدود است بهترین و مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی مترو است زیرا در زیر زمین احداث می شود و مزاحمتی برای مردم و شهر ندارد و توان جابه جایی تعداد زیادی مسافر را در کوتاه ترین زمان دارد.

سید مصطفی میرسلیم تصریح کرد: شهر تهران اشباع شده و دیگر گنجایش توسعه حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر وجود ندارد، چنانچه حرکت خودروها در تهران بین 15‌تا 17 کیلومتر در ساعت است.

وی همچنین در مورد خطوط پرسرعت اتوبوسرانی گفت: احداث خطوط پر سرعت اتوبوسرانی به‌عنوان مکمل خطوط راه آهن شهری بسیار خوب و مفید خواهد بود مشروط برآنکه مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکند و نیم بند اجرا نشود زیرا در این صورت تاثیری در برنخواهد داشت.

مشاور محیط زیست معاون حمل‌ونقل و ترافیک اعلام کرد: با شرایط موجود و درصورت ادامه روند کنونی هر سال 2 درصد به حجم ترافیک تهران افزوده می شود.

در این جلسه همچنین وحید نوروزی، مشاور محیط زیست معاون حمل‌ونقل و ترافیک گفت: از سال 1354 تاکنون تنها 90 کیلومتر مترو احداث شده در حالی‌که تهران به 430‌کیلومتر مترو نیاز دارد، که هزینه احداث هر کیلومتر در سال جاری حدود 50 میلیارد تومان است و در واقع برای احداث 7 خط مترو باید حدود 5 میلیارد دلار هزینه شود.

کد خبر 35354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز