شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

مرد جنایتکار وقتی فیلمی را دید که دوربین‌های مداربسته از لحظه جنایت ضبط کرده بودند، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید.

متهم

 او اعتراف كرد كه به‌خاطر درگيري بر سر ملك ميلياردي دست به قتل فروشنده زده است. بعدازظهر شنبه، دوم بهمن‌ماه درگيري خونين در يك مجتمع تجاري در حوالي ميدان نوبنياد رخ داد كه در جريان آن مرد 65ساله به‌شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد. تلاش پزشكان اما براي نجات جان او فايده‌اي نداشت و در نهايت اين مرد صبح روز بعد جانش را از دست داد.

با گزارش ماجرا به قاضي مديرروستا، كشيك جنايي پايتخت تحقيقات براي كشف راز اين حادثه آغاز شد. بررسي‌هاي اوليه از اين حكايت داشت كه درگيري مرگبار بر سر اختلاف بر سر ملكي ميلياردي رخ داده است. ماجرا از اين قرار بود كه مقتول حدود 2سال پيش ملكي 250متري در پاسداران را به فردي به نام رمضان فروخته و از همان زمان با او دچار اختلاف شده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه روز حادثه نيز وي با رمضان درگير شده و پس از آن به‌دليل جراحتي كه در پشت‌سرش به‌وجود آمده بود، جان باخته است. دستور بازداشت رمضان صادر شد و مأموران پليس اين مرد را دستگير كردند.

او در تحقيقات گفت: پس از خريد زمين از مقتول، قرار بود سند آن را به نام من منتقل كند اما از آنجا كه ملك خلافي داشت، به مقتول گفتم كه هر زمان خلافي ساختمان را پرداخت كرد، بقيه مبلغ را پرداخت مي‌كنم. سر همين مسئله با هم درگيري و اختلاف داشتيم تا اينكه كار به دادگاه كشيده شد و در نهايت ماجرا با وساطت قاضي پايان يافت و روز حادثه قرار گذاشتيم كه در دفترخانه‌اي در مجتمع تجاري مورد نظر حاضر شويم تا سند به نام من منتقل شود.

آن روز وقتي مقابل دفترخانه رسيدم، با پسر مقتول كه همراه وي بود بر سر همين اختلافات درگير شديم. اما در نهايت قرار شد كه به دفترخانه برويم. پسر مقتول زودتر رفت اما در راه‌پله‌ها بار ديگر من و مقتول به‌صورت لفظي درگير شديم و در يك لحظه عصباني شدم و او را هل دادم. او تعادلش را از دست داد و با سر به لبه ديوار بر خورد كرد. همين مسئله باعث شد او از هوش برود.

  • يك شاهد

اظهارات متهم در حالي بيان مي‌شد كه وكيل مقتول حرف‌هاي ديگري داشت. او كه در صحنه درگيري حضور داشت، گفت: اين متهم بود كه موكلم را به قتل رساند. من در زمان درگيري قصد مداخله و ميانجيگري داشتم اما در جريان درگيري ناگهان موكلم روي زمين افتاده و از ناحيه پشت گردن دچار خونريزي شد.

  • فيلم رازگشا

در شرايطي كه متهم همچنان مدعي بود بي‌گناه است، كارآگاهان اداره دهم آگاهي راهي محل حادثه شدند و دوربين مداربسته‌اي را ديدند كه مشرف به محل درگيري بود. در بررسي‌ فيلم ضبط شده در دوربين بود كه راز جنايت فاش شد.اين فيلم مقتول و وكيلش را نشان مي‌داد كه در پله‌ها هستند و در همين هنگام متهم با مقتول درگير شده و در يك لحظه چاقويي از جيبش بيرون كشيده و ضربه‌اي به پشت گردن مقتول مي‌زند.

وقتي اين فيلم براي متهم پخش شد، او كه كتمان حقيقت را بي‌فايده مي‌ديد به ارتكاب قتل اعتراف كرد و گفت: ‌پس از جنايت از ترس چاقو را داخل سطل آشغال انداختم و به داخل دفترخانه بازگشتم و وانمود كردم كه منتظر آمدن مقتول هستم تا كسي به من شك نكند. به گفته سرهنگ حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با كشف آلت قتاله، براي متهم قرار بازداشت صادر شد و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 360230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha