کمتر از ۲۴ ساعت پس از اجرایی‌شدن دستور رئیس‌جمهور ماجراجوی آمریکا، مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان، آکادمی اسکار در حمایت از اصغر فرهادی بیانیه‌ای صادر کرد و بسیاری از چهره‌های مهم هالیوودی خشم و انزجار خود را از تصمیم‌های دونالد ترامپ به گوش جهان رساندند.

مدیا سوشیال

به گزارش همشهري، آوا دوورني، كارگردان سياهپوست آمريكايي كه امسال با مستند «سيزدهمين»، نامزد دريافت اسكار شده، در توييتر خود به ‌احتمال غيبت فرهادي در مراسم اسكار واكنش نشان داد و نوشت: اين را براي رساندن صداي يكي از فيلمسازان محبوبم، اصغر فرهادي مي‌نويسم كه مثل خيلي‌هاي ديگر از سرزمين آزادي دور مي‌شود. جي‌كي رولينگ، خالق «هري پاتر» هم اوضاع امروز آمريكا را به دوران فعاليت خود در دهه 1980در عفو بين‌الملل و شنيدن داستان‌هايي از ديكتاتورها از زبان قربانيان تشبيه كرد.

همزمان، سي‌و‌سومين جشنواره فيلم ساندنس هم بامداد روز يكشنبه در حالي به پايان راه رسيد كه مراسم اهداي جوايز آن سرشار از طعنه‌هاي سياسي برگزيدگان و حاضران به اقدام ترامپ بود. ميكن بلر، پس از دريافت جايزه بزرگ هيأت داوران براي تريلر جنايي «ديگر در اين دنيا احساس راحتي نمي‌كنم» در بخش بهترين فيلم‌هاي داستاني آمريكايي، بسته‌شدن مرزها و قطع‌شدن كمك‌هاي مالي را «مزخرفات ظالمانه، سركوب‌كننده، بزدلانه و مهمل» توصيف كرد.

كري پاتنام، مدير اجرايي ساندنس هم گفت: بستن مرزها به روي هنرمندان بين‌المللي مانع جريان يافتن ايده‌هايي مي‌شود كه براي جامعه بسيار حياتي است. سخنان او با تشويق بسياري از حاضران ازجمله پيتر دينكليج، ستاره سريال «بازي تاج و تخت» همراه شد. گائل گارسيا برنال، ستاره نامدار مكزيكي كه براي اهداي جايزه روي صحنه آمده بود، از چند كشور متاثر از دستور ترامپ نام برد و گفت: من امروز عراقي، ايراني و سوري هستم.

از سوي ديگر، بسياري از چهره‌هاي سرشناس هاليوودي به اقدام‌هاي اخير رئيس‌جمهور تازه ايالات متحده با خشم تمام واكنش نشان دادند. يوان مك‌گرگور اسكاتلندي كه سابقه سال‌ها فعاليت در هاليوود را در كارنامه دارد و با موتور بسياري از نقاط دنيا را براي ساختن مستند زير پا گذاشته است، در حساب توييتري خود چنين نوشت: به آن خانواده‌هاي سوري فكر مي‌كنم كه سال گذشته در اردوگاه‌هاي پناهجويان در عراق ديدم و آن روزها چقدر نوميد و درمانده بودند. اوضاع امروز براي آنها بسيار بدتر شده است.

کد خبر 360355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha