همشهری آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهیدان باکری تجسم خواستن بودندو در تمامی صحنه ها با ایثار تمام، برای اهتزاز پرچم اسلام و ارتقای آن تلاش کردند.

محمد باقری

به گزارش ایرنا، وي در یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری، در تالار وزارت کشور، گفت: خطه بزرگ آذربایجان افتخارات بی شماری برای این کشور و ملت تقدیم کرده است و دلاوران آذربایجان در لشکر عاشورا کارهای بزرگ و ماندگاری انجام دادند و صفحات زرینی در تاریخ کشور ثبت کردند

وی ادامه داد: حیف است از شهدای آذربایجان بگوییم، اما از شهید حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه سپاه یاد نکنیم ؛ کسی که از سال ٦٢ تا پایان حیات خود درخت توپخانه سپاه کشور را پربارتر کرد.

وی همچنین از شهید دلاور مرتضی یاخچیان همراه و همرزم شهید باکری که بار مسئولیت سنگینی در لشکر عاشورا بر عهده داشت و از علی تجلایی که بسیاری از شهیدان ابن جبهه را آموزش می داد، سوسنگرد را از محاصره دشمن نجات داد و در نهایت همراه شهید باکری به درجه رفیع شهادت نائل آمد هم یاد کرد.

باقری خاطرنشان کرد: قسمت جانبازان این بود که بمانند و در قسمت های بعدی انقلاب تلاش کرده و یاد شهیدان را گرامی نگه دارند.

رئیس ستاد نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب و دفاع مقدس را دو حادثه بزرگ تاثیرگذار نظام دانست و گفت: هر آنچه امنیت و بازدارندگی در برابر دشمنان و هر آنچه راه و افق روشن نسبت به توسعه ملت داریم ، از آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و حاصل خون شهیدان و جانبازی جانبازان و ایثارگران است.

وی برگزاری این نوع همایش ها را تلاشی از نوع تلاش حضرت زینب (س) دانست و ادامه داد: اگر تلاش حضرت زینب (س) و بقیه بزرگان نبود ، امروز آثاری از تشیع در اختیار ما قرار نگرفت.

باقری با بیان این که افرادی چون ما که توفیق شهادت در دفاع مقدس را پیدا نکردیم این مسئولیت را داریم ، ادامه داد: باید همه آنها را به ابزار روز و هنرمندانه در اختیار ملت قرار بگیرد.

همرزم شهیدمهدی باکری با بیان این که شهیدان باکری سهم اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت در کردستان و آذربایجان غربی داشتند ، اظهار کرد: شهید مهدی باکری درخدمت به مردم در کسوت شهرداری ارومیه کارهای بزرگی کرد.

به گفته باقری، شهید مهدی باکری تا جانشینی تیپ ٨ نجف به فرماندهی شهید کاظمی پیش رفت و در عملیات فتح المبین جبهه ، سخت رقابیه بر عهده ایشان بود ؛ تنگه رقابیه را با حداقل تلفات باز کرد و نقش اساسی در این عملیات داشت.

وی ادامه داد: مهدی در عملیات بیت المقدس و تصرف خرمشهر از اول تا پایان عملیات حضور داشت و به همراه شهید کاظمی و نقش اساسی در پیروزی عملیات إیفا کرد. لشکر ٣١ عاشورا به فرماندهی ایشان شکل گرفت و تا روزی که بود عملیات موفق پشت سر هم با رهبری او انجام شد.

کد خبر 363758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha