مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

‌تهران از یک شهر گردشگر‌فرست در سال‌های گذشته‌ به یک شهر گردشگر‌پذیر در چندسال اخیر تبدیل شده است.

تهران-گردشگری

 شاهد اين مدعا حضور گسترده هموطناني است كه در ايام نوروز به تهران سفر كرده و از جاذبه‌هاي ديدني پايتخت بازديد مي‌كنند. از سوي ديگر اجراي تورهاي تهرانگردي از سوي ستاد گردشگري شهرداري در سال‌هاي اخير موجب شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با آسايش بيشتري از جاذبه‌هاي تهران بازديد كنند. شهردار تهران نيز در ايام نوروز در بازديد از اين ستاد اظهار داشت: ما نبايد در شهرداري سازمان‌هاي اجرايي جديد آن هم در حوزه گردشگري ايجاد كنيم چرا كه خدمات در اين حوزه وظيفه آژانس‌ها و تورهاي مربوطه است اما به يك سازمان ستادي درخصوص برنامه‌ريزي در حوزه گردشگري در شهرداري نيازمنديم تا در يك قالب كوچك اين وظيفه را انجام دهد.

محمدباقر قاليباف همچنين تأكيد كرد: درباره تبديل ستاد گردشگري شهرداري به سازمان، بحث‌هايي در شوراي اسلامي شهر صورت گرفته است و اميدواريم در شوراي چهارم و قبل از اتمام اين دوره، براي ايجاد اين سازمان اقدام شود. قاليباف با پرداختن به تجربه پنج‌ساله فعاليت ستاد گردشگري شهرداري تهران اظهارداشت: ستاد گردشگري شهرداري به‌طور ويژه در حوزه برگزاري تورهاي گردشگري در ايام نوروز فعاليت كرده و امسال 24مسير براي گردشگري شامل تهران قديم، موزه‌ها، كاخ‌ها، بناهاي تاريخي و... ايجاد شد كه شهروندان و مسافران نوروزي نيز استقبال خوبي از آن كردند. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه تا 5سال گذشته تهران گردشگر داخلي جذب نمي‌كرد و مردم توجهي به پايتخت به‌عنوان مكاني براي گردشگري نمي‌كردند، تصريح كرد: با آمار به‌دست آمده در نوروز امسال، 50درصد شركت‌كنندگان در تورهاي گردشگري تهران از ساكنين پايتخت و 50درصد باقي را مسافران نوروزي تشكيل داده‌اند.

  • استقبال‌ از تورهاي تهرانگردي

از 28اسفند تا 11فروردين، 21هزار نفر به‌منظور اطلاع از برنامه‌هاي گردشگري با سامانه 137تماس گرفتند و از اين تعداد 14هزار نفر از تورهاي گردشگري استقبال و بيش از 4هزار خانوار از اسكان‌هاي موقت شهرداري استفاده كردند.

آنگونه كه فرزاد هوشيار پارسيان، رئيس ستاد گردشگري شهرداري تهران گفته، امسال در 100نقطه از شهر تهران ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني مستقر شد. وي تورهاي تهرانگردي را يكي از مهم‌ترين اقدامات ستاد گردشگري در نوروز امسال دانست و افزود: در ايام نوروز 24تور تهرانگردي طراحي كرديم. از اين تورها بيش از 10تور به باغ موزه دفاع‌مقدس و 10تور مربوط به ارگ تهران و حصار ناصري مربوط به قلب تاريخي تهران و منطقه 12بود. 14تور هم مربوط به اماكن گردشگري برج ميلاد، برج آزادي و برج طغرل بود كه پرطرفدارترين تور بود.

رئيس ستاد گردشگري شهرداري تهران با اشاره به اينكه بازديد از اماكن جديد گردشگري تهران مثل باغ موزه دفاع‌مقدس، پل طبيعت، درياچه شهداي خليج‌فارس و... هم به‌صورت ويژه در قالب تور طراحي شده بود، تصريح كرد: ميانگين قيمت تورها براي هر نفر 20هزار تومان بود و 21هزار نفر با سامانه 137تماس گرفتند تا از اين تورها استفاده كنند. به گفته هوشيار پارسيان 5تور يك‌روزه، 9تور نيم‌روزه، 10تور قلب تاريخي تهران و تورهاي پياده‌روي براي نخستين‌بار در تورهاي نوروزي گنجانده شد و تورهاي سبز تحت عنوان تورهاي گردشگري دوچرخه‌سواري در ميدان مشق و ميدان ارگ نيز از تورهاي گردشگري دوچرخه‌سواري بودند.

رئيس ستاد گردشگري شهرداري تهران با اشاره به استقبال حدود 4هزار خانوار از اسكان‌هاي ستاد گردشگري، عنوان كرد: اسكان‌هاي ستاد گردشگري از ديگر خدمات رايگان شهرداري تهران در تعطيلات بود كه بيشتر در سوله‌هاي مديريت بحران براي اينكه تست گرمي بر تجهيزات سوله‌هاي بحران باشد، بنا شد. هوشيار پارسيان با اشاره به اينكه 87هزار بسته تهرانگردي فروخته شده است، افزود: هر سال اين بسته‌ها به‌طور رايگان در اختيار شهروندان قرار مي‌گرفت، ولي امسال هر بسته كه شامل يك تهران‌كارت و نقشه تهرانگردي بود به قيمت هزار تومان فروخته شد.

رئيس ستاد گردشگري شهرداري تهران تصريح كرد: امسال 3هزار و 434نفر از خانواده معظم شهدا به‌طور رايگان از تورهاي گردشگري شهرداري استفاده كردند. هوشيار پارسيان رينگ شميران‌گردي با 2 مسير نياوران و تجريش- پارك وي را از ديگر اقدامات ستاد گردشگري شهرداري بر‌شمرد و عنوان كرد: امسال توانستيم خانه‌‌هاي قديمي مثل خانه علاء‌السلطنه را براي بازديد عموم بازگشايي كنيم. همچنين در منطقه‌11 منزل تيمور‌تاش را
باز‌گشايي كرديم.

کد خبر 365816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha