پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایوو مورالس رییس جمهور بولیوی در آستانه اجلاس سران کشورهای سازمان غیرمتعدها در کوبا با فیدل کاسترو رهبر این کشور دیدار کرد.

به نوشته روزنامه ال موندو ، رییس جمهور بولیوی در جریان دیدار خود با کاسترو قطعه چوب کنده کاری شده زیبایی به وی هدیه داد. 

براساس گزارش تلویزیون کوبا دیدار این دو رهبر در جوی کاملا دوستانه و صمیمی برگزار شد. سفر رییس جمهور بولیوی کمتر یک روز طول کشید.

او صبح روز پنجشنه 7 سپتامبر(16 شهریور ) با هواپیما وارد هاوانا پایتخت کوبا شد و بعد از ظهر همان روز به کشور خود بازگشت.

مورالس اما در دیدار خود با کاسترو قطعه چوبی کنده‌کاری شده که بر آن طرح سرخ‌پوستی ازقبیله آیمار حک شده بود،به رهبر کوبا هدیه داد.

در حاشیه چوب نیز نوشته شده بود:"به فرمانده فیدل به دلیل 80 سال انقلابی گری، از طرف ملت بولیوی".

تلویزیون دولتی کوبا ضمن نشان دادنتصاویر کوتاهی از ورود رییس جمهور بولیوی به فرودگاه هاوانا اعلام کرد:"فیدل بر این اعتقاد است که ایوو رهبری استثنایی و باهوش است که میتوان به تقریب گفت از آن چه برای ملتش سودمند است آگاهی کامل دارد.

مورالس در فرودگاه از سوی رائول کاسترو -که موقتا به جای برادرش انجام وظیفه می‌کند-کارلوس لاگه معاون رییس جمهور و فلیپه پرس روکه وزیر امور خارجه کوبا مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

بر اساس همین گزارش مورالس پیش از ترک کوبا مجددا با رائول کاسترو رییس جمهور موقت این کشور در ساختمان وزارت نیروهای مسلح دیدار کوتاهی داشت.

در جریان این دیدار رییس جمهور بولیوی بر عزم خود مبنی بر حضور در اجلاس غیر متعهد‌ها کهدر دوشنبه آینده آغاز و روز 16 سپتامبر خاتمه می‌آبد تاکید کرد.

این اجلاس در هاوانا پایتخت کوبا برگزار می‌شود.

کد خبر 3661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز