همشهری آنلاین: سهام دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و آلومینیوم ایران طی روزهای چهارم و پنجم آذرماه در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شوند.

در روز یکشنبه 4 آذر 86، 20 درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان به طور عمده در تابلوی فرعی بورس عرضه می‌شود.

قرار است سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی تعداد 3 میلیارد و 160 میلیون سهم از کل سهام این شرکت را با قیمت پایه 3 هزار و900 ریال به صورت یکجا و نقد واگذار کند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه 15 هزار و 800 میلیارد ریال در گروه فلزات اساسی و با 18 هزار و 355سهامدار در تالار فرعی فعالیت می‌کند.

اطلاع رسانی بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده است: کارگزاری متقاضی خرید در صورتی حق شرکت در رقابت را خواهد داشت که 3 درصد از ارزش معامله را براساس قیمت پایه، قبل از شروع جلسه معاملاتی مربوطه از متقاضی دریافت و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بهادار و تسویه وجوه واریز یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بهادار و تسویه وجوه ارائه دهد.

در صورت انصراف خریدار از ایفای تعهدات خود به هر دلیل این مبلغ برای جبران خسارت وارده ضبط و مسترد نخواهد شد.

سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.

اطلاع رسانی بورس متذکر شده است: درصورت عدم فروش بلوک 20 درصدی سهام به صورت یکجا، عرضه بلوک فوق‌الذکر به صورت چهار بلوک 5 درصدی جداگانه دو روز پس از تاریخ عرضه، مجددا عرضه می‌شود.

همچنین خریدار موظف است ظرف 9 روز کاری نسبت به پرداخت نقدی معامله اقدام کند،در غیر این صورت معامله باطل و خسارات وارده برابر ضوابط و مقررات بورس قابل دریافت خواهد بود.

همچنین چنانچه قیمت در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت پایه تعیین شده فوق بیشتر باشد، آن قیمت مبنای قیمت پایه خواهد بود.

سازمان خصوصی سازی روز دوشنبه 5 آذر ماه 86، 20 درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران را نیز به طور عمده در تابلوی فرعی عرضه می‌کند.

ابن سازمان به وکالت از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 33 میلیون سهم از کل سهام این شرکت را با قیمت پایه 16 هزار و 900 ریال در روز یاد شده به صورت یکجا و نقد واگذار خواهد کرد.

شرکت آلومینیوم ایران  با سرمایه 165 میلیارد ریال در گروه فلزات اساسی و با یک‌هزار و 65 سهامدار در تالار فرعی فعالیت می‌کند.

اطلاع رسانی بورس تهران طی اطلاعیه‌ای نکاتی را در خصوص این عرضه اعلام کرده است که به شرح زیر است:

کارگزاری متقاضی خرید در صورتی حق شرکت در رقابت را خواهد داشت که سه درصد از ارزش معامله را براساس قیمت پایه، قبل از شروع جلسه معاملاتی مربوطه از متقاضی دریافت و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بهادار و تسویه وجوه واریز یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید شرط به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بهادار و تسویه وجوه ارائه دهد.

در صورت انصراف خریدار از ایفای تعهدات خود به هر دلیل این مبلغ برای جبران خسارت وارده ضبط و مسترد نخواهد شد.

سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.

درصورت عدم فروش بلوک 20 درصدی سهام به صورت یکجا عرضه بلوک فوق‌الذکر به صورت دو بلوک 10 درصدی جداگانه دو روز پس از تاریخ عرضه مجددا عرضه می‌شود.

خریدار نیز موظف است ظرف 9 روز کاری نسبت به پرداخت نقدی معامله اقدام کند، در غیر این صورت معامله باطل و خسارات وارده برابر ضوابط ومقررات بورس قابل دریافت خواهد بود.

چنانچه قیمت در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت پایه تعیین شده فوق بیشتر باشد، آن قیمت مبنای قیمت پایه خواهد بود.

کد خبر 36966

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز