دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث : 6 ماه عملیات اطلاعاتی پلیس آگاهی تهران و بازپرس جنایی پایتخت، به فعالیت تبهکارانه سارقان مسلح خودروهای حمل پول پایان داد.

این سارقان خشن تا کنون علاوه بر سرقت از 2 خودروی حمل پول به 9 دستبرد مسلحانه از بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و مطب پزشکان در تهران و کرج اعتراف کرد‌ه‌اند. اعضای این باند مسلح، در جریان یکی از سرقت‌‌های خود، 2 نگهبان بانکی در تهران را به گلوله بستند که به‌دنبال آن یکی از ‌این نگهبانان جان باخت.

دوم خرداد ماه گذشته، 3جوان مسلح پس از یکساعت پرسه زدن در مقابل بانک صادرات شعبه زرافشان، وقتی خودروی حمل پول در مقابل بانک توقف کرد، با حمله‌ای ضربتی نگهبانان خودروی حمل پول را غافلگیر کردند.

 سارقان خشن در حالی که با شلیک‌های بی‌هدف، جوی از وحشت ایجاد کرده بودند، به سرعت به سراغ خودروی حمل پول رفتند، اما در حالی که قصد ربودن کیسه حاوی چک‌های مسافرتی و اسکناس‌ها را داشتند، مأموران محافظ، با آن‌ها درگیر شدند.

به گزارش آزاده مختاری، خبرنگار همشهری، سارقان خشن در اقدامی ناجوانمردانه، آن‌ها را هدف گلوله قرار داده و درحالی که 2 نگهبان، با جراحات شدیدی روی زمین افتاده بودند، سارقان خونسرد، با برداشتن کیسه پول ازمحل گریختند.

دقایقی بعد از فرار سارقان، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران درمحل حاضر شده و بررسی‌های میدانی را برای یافتن سرنخی از سارقان آغاز کردند. در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با استفاده از فیلم ضبط شده در دوربین مداربسته‌‌ یکی از ساختمان‌های اطراف، به سرنخی قابل توجه دست یافته و توانستند چهره‌های تقریبی سارقان را بازسازی کنند.

دومین سرقت خودروی پول

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت ساعت 7 و 30 دقیقه پنجم آبان ماه، کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در جریان سرقت مشابه دیگری از سوی سارقان بانک صادرات قرار گرفتند.

این بار 3 سارق مسلح سوار بر خودروی سمند نقره‌ای رنگی به سراغ خودروی حمل پول  در مقابل بانک ملی شعبه آموزش وپرورش در خیابان وفاآذر جنوبی رفتند و با مجروح کردن مأمور محافظ خودروی پول، کیسه پولی که 72 میلیون تومان پول نقد و اوراق بهادار در آن وجود داشت را برداشته و متواری شدند.

 سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت، روز گذشته با اعلام خبر دستگیری متهمان گفت: به‌دلیل حساسیت موضوع، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت، مسئول رسیدگی به این پرونده شدند که این گروه زبده با استفاده از تجهیزات علمی و شیوه‌های تخصصی کشف جرم، به مخفیگاه‌های 3 سارق در شمال غرب تهران رسیدند.

وی افزود: با شناسایی محل اختفای اعضای این باند خشن، با دستور قضائی محمد حسین شاملو- بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی- عملیات ضربتی برای بازداشت سارقان از شامگاه یکشنبه آغازشد و با محاصره ‌همزمان مخفیگاه‌های متهمان، ‌هنگامی که هر3 سارق درخانه سردسته باند جمع شده بودند، مأموران به صورت  غافلگیرانه وارد عمل شدند.

در حالی که سلاح تمامی اعضای باند آماده شلیک بود، بدون شلیک حتی یک گلوله 3 سارق مسلح خشن دستگیر شدند، این در حالی بود که از مخفیگاه آن‌ها 3 قبضه اسلحه کلاشینکف،3 خشاب مسلح به 90 تیر، 2 قبضه کلت کمری،2 نارنجک دستی، 200 تیرفشنگ، 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز به‌دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درادامه گفت: سارقان خشن که تصور می‌کردند هیچ ردی ازخود بر جای نگذاشته اند، وقتی در دام کارآگاهان اداره یکم آگاهی قرارگرفتند، با اعتراف به سرقت خودروهای حمل پول، پرده از راز 9 سرقت مسلحانه دیگر در تهران و کرج در 2سال گذشته برداشتند.

دزدهای خرده پا، سارق مسلح شدند

 به گفته رئیس پلیس آگاهی پایتخت، سرکرده این باند که جوان 28 ساله‌ای به نام حجت‌الله است، مدعی است پس از آشنایی با 2سارق خرده ‌پا به نام‌های صلاح‌الدین و محسن، سرقت‌های مسلحانه خود را آغاز کرده است.

آن‌ها درنخستین سرقت در سال 85 با گریم و تغییر چهره، نقشه سرقت 150 میلیون تومانی از برج سایه را به اجرا گذاشتند، آن‌ها همچنین تاکنون به سرقت مسلحانه از 3 مطب پزشکان در خیابان‌های ستارخان، جنت آباد و ولیعصر و سرقت از یک صرافی درکرج درسال 84، سرقت مسلحانه از یک شرکت لیزینگ خودرو و یک شرکت خدمات پستی در سال 85 درشهرستان کرج و همچنین سرقت مسلحانه از بانک سپه شعبه سلیمان خاطر تهران اعتراف کردند.

سارقان با جعل مهربانک‌ها  و با همکاری چند جاعل، چک های  مسروقه را نقد می‌کردند.
وی افزود: این  سارقان که در طول 3 ساعت بازجویی پلیسی، به 11 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند، مدعی هستند در سال 84 نیز در پی یک تعقیب و گریز پلیسی در کرمانشاه یک مأمور پلیس را مجروح کرده‌اند.

سرهنگ عبدالله قاسمی رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی با اشاره به این خبرگفت: از آنجا که  با تدبیر سردار جعفری، رئیس پلیس آگاهی کشور، رویکرد  امسال پلیس آگاهی مبارزه قاطع و سریع با جرایم خشن و برخورد بی‌تعارف با مجرمان است، پلیس از مردم تقاضا دارد برای تحقق این هدف  اطلاعات مربوط به  افراد مشکوک را در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 37016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز