سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران با متخلفان پخش نخاله، فضولات ساختمانی و مواد رسوبی فاضلاب‌ها در سطح معابر و فضاهای عمومی و اطراف شهر مطابق ضوابط قانون پسماندها توسط نیروی انتظامی برخورد شده، متخلفان جریمه می‌شوند.

شورای شهر، شهرداری تهران رامکلف کرد نسبت به تحقق اهداف این طرح کمیته‌ای با حضور معاونان خدمات شهری، امور مناطق، 2 نماینده تام‌الاختیار به معرفی شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی به درخواست شهردار تهران و درصورت لزوم نمایندگان سایر دستگاه‌ها تشکیل دهد.

تهیه و تدوین برنامه‌ای مشخص، نظام‌مند و مستمر به منظور پیشگیری از انجام تخلفات مورد نظر این طرح اعم از پخش، دفع، حمل و امحای غیرمجاز و نامناسب پسماندها و اطلاع رسانی در رابطه با آنها از طریق رسانه‌های جمعی، برخورد با متخلفان پخش نخاله، فضولات ساختمانی و مواد رسوبی فاضلاب‌ها در سطح معابر و فضاهای عمومی شهر و اطراف شهر مطابق ضوابط قانون پسماندها توسط نیروی انتظامی   از دیگر مفاد این طرح است.

در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران به هنگام بررسی یک فوریت طرح «بررسی وضعیت و نحوه ساماندهی قنوات شهر تهران» مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، قنات را اختراع ایرانیان عنوان کرد و افزود: به وسیله این روش در ایران باستان آب را از کوهستان به شهرها می آوردند. در حال حاضر نیز ما می توانیم با استفاده از قنات بهترین بازده را باکمترین هزینه داشته باشیم که درهمین راستا سازمان پارکهای شهرداری احیای قنوات شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش همشهری، دیروزشهرداری تهران مکلف شد ضمن تشکیل کمیتهَ‌ای با حضور معاونین خدمات شهری، فنی و عمران، شهرسازی و معماری، ریاست سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران و مدیرعامل شرکت مترو و نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط نسبت به بررسی وضعیت قنوات شهر تهران بر اساس محورهای تعیین شده اقدام و گزارش آن را حداکثر ظرف3 ماه به شورای شهر تهران ارائه نماید.

شورای شهر تهران همچنین یک فوریت طرح تعیین سلسله مراتب و فرایند نظام برنامه‌ریزی و طرح‌های توسعه شهری را تصویب کرد.

رسول خادم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در دفاع از این طرح گفت: فقدان نظام برنامه‌ریزی دقیق و مشخص باعث شده که برنامه‌ریزی‌ها مطابق با اهداف سند چشم‌انداز و طرح جامع تهران تدوین نشوند.

وی با اشاره به اینکه کلیه دستگاه‌ها همچون شهرداری ملزم به رعایت مفاد سند چشم‌انداز و طرح جامع تهران هستند، تأکید کرد: این طرح می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در تحقق مدیریت واحد شهری باشد به‌طوری‌که چنانچه هر دستگاهی بخواهد برنامه‌ای بنویسد باید در راستای اسناد مذکور باشد.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، با تصویب طرحی شهرداری تهران ملزم به رعایت شاخص‌های فرهنگی، ‌اجتماعی و تاریخی در بازسازی زندان قصر شد.

بر اساس این طرح که یک فوریت آن  به تصویب رسیده بود شهرداری ملزم به اقدام برای تملک زمین‌های جدا شده از زمین‌های اصلی قصر که سابقه تاریخی داشته و در حال حاضر در اختیار دستگاه‌های دیگر است، شد.

متن کامل مصوبات و مذاکرات شورای شهر را در سایت www.shora-tehran.ir بخوانید.

کد خبر 37144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز