شورای شهر تهران با تعیین وظایفی برای شهرداری تهران، این سازمان را ملزم به انجام اقداماتی برای حفظ پارک‌های ملی سرخه حصار و خجیر کرد؛

به طوری که  شهرداری به استناد ماده 99 قانون شهرداری، در زمان تهیه طرح جامع حریم پایتخت، نقاط فوق‌الذکر را با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست، طرح هایی را برای حفظ و نگهداری آن با رویکرد گردشگری طبیعی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار همشهری، بر اساس مفاد دیگر این طرح، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مکلف شده که با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست تدابیر پیشگیرانه نسبت به اطفای حریق احتمالی پارک‌های سرخه حصار و خجیر اتخاذ کند.

علاوه بر این، شهرداری تهران موظف است از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز از طریق کمیسیون ماده 100 نسبت به اعاده به وضع مجاز با همکاری شورای تأمین استان و شهرستان تهران اقدام و گزارش آن را هر 6 ماه یک بار به شورای شهر تهران ارائه کند.

در جلسه اخیر شورا طرح بررسی وضعیت و نحوه ساماندهی قنات‌ها پایتخت نیز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

بر اساس این  مصوبه، شهرداری مکلف به تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی قنات‌ها شهر تهران وارایه  طرحی دراین باره به شورا حداکثر ظرف 3 ماه شد.

شناسایی، تکمیل و تدقیق نقشه قنات‌ها تهران اعم از فعال،‌ نیمه فعال و متروکه،  انجام مطالعات زیست محیطی قنات‌ها شهر تهران و بررسی راهکارهای پایش کیفیت آب قنات‌ها برای مصارف مختلف از قبیل فضای سبز، کشاورزی، قنات‌ها و طرح‌های زیباسازی و تفرجگاهی، قنات‌ها و ضوابط شهرسازی و معماری، قنات‌ها و عمران شهری و قنات‌ها و مدیریت بحران مواردی است که کمیته مذکور باید بر مبنای آنها فعالیت کند.

کد خبر 39024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز