گروه اجتماعی: 59 درصد از جوانان، نارضایتی خود را از آموزه های مدارس به شکل‌های مختلف بیان می کنند.

این خبر را یکی از سخنرانان همایش آسیب شناسی تربیت دینی در مدارس اعلام کرد.

همایش آسیب‌شناسی تربیت دینی در مدارس به بررسی محورهایی نظیر آموزش و پرورش دینی، ابزارها و روش های آسیب زا در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و آسیب شناسی تربیت اخلاقی اختصاص دارد.

همچنین تربیت دینی، آسیب‌ها و راه‌های درمان، بازکاوی چالش‌ها و راه‌حل ها وبررسی روش‌های آموزش دین از دیگر مباحثی هستند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.

اولین همایش بررسی آسیب شناسی تربیت دینی در مدارس با حضور کارشناسان سازمان آموزش و پرورش و پژوهشگران دینی عصر  چهارشنبه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام بهمن شریف‌زاده دبیر همایش بررسی آسیب‌شناسی تربیت دینی در مدارس گفت: سخن گفتن از تعلیم و تربیت و آداب و شرایط آن از دشوارترین، پیچیده ترین و مهم‌ترین امور در حوزه زندگی انسان است.

حجت الاسلام شریف زاده افزود: این همایش در پی استقبال مدیران و دبیران مراکز مختلف آموزش و پرورش از انتشار شماره 42 فصلنامه انتقادی، فکری و فرهنگی کتاب نقد به موضوع آسیب شناسی تربیت دینی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست دکتر اکرم حسین زاده، کارشناس مسایل تربیتی به تبیین آسیب شناسی تربیت اخلاقی پرداخت و گفت: 6 نهاد اساسی در شکل گیری شخصیت و هویت فرد موثر هستند که از این جمله می توان به اجتماع، خانواده، فرد، همسالان، مدرسه و مذهب اشاره کرد.

وی با نگاهی به عوامل آسیب‌زا در امر تربیت دینی آن را به 6 بخش تقسیم کرد و گفت: تأکید بر آموزش و بی‌توجهی به مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس یکی از عوامل آسیب زا در تربیت و پرورش دینی است. واقعیت این است که 59 درصد از جوانان، نارضایتی خویش را از آموزه های مدارس به شکل های مختلف بیان می کنند.

حسین زاده خشونت و سختگیری، عدم پایبندی خانواده، ارزش‌های اخلاقی، تعارض و تنوع اطلاعات رسانه ای، نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و دوستان ناباب را از دیگر عوامل آسیب زا در تربیت دینی دانست.

کد خبر 37323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز