گروه سیاسی: مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی، احتمال حمله نظامی به ایران را بسیار ضعیف دانست و در عین حال گفت که نباید ساده اندیشی کنیم.

سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح در اولین همایش شجره طیبه ‌ گفت: حدود 65 درصد منابع انرژی نفت جهان در منطقه خاورمیانه است. تا سال 2005 ذخایر اثبات شده این منطقه 542 میلیارد بشکه نفت خام بوده که این میزان در آمریکا تنها به 30 میلیارد بشکه نفت خام می‌رسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون عربستان با 262 میلیارد بشکه نفت خام اثبات شده تا سال 2005، ایران با 137، عراق 115، کویت با 105 و امارات با 93 میلیارد بشکه نفت خام اثبات شده جایگاه‌های برتر این محصول راهبردی در منطقه هستند.

وی با اشاره به موقعیت مناسب عراق از لحاظ ذخیره نفتی، یکی از دلایل حمله آمریکا به این کشوررا بهره برداری از ظرفیت نفتی آن عنوان کرد و گفت: با  فناوری ‌ای که آنها دارند و صرف هزینه‌ای بالغ بر 2 تا3دلار، روزانه 10 میلیون بشکه نفت خام استخراج می‌کنند که این مطلب باعث به هم خوردن راهبرد اوپک در صدور نفت می‌شود.

رحیم صفوی با بیان این که ایران هم اکنون 2 هزار متر مربع درخلیج فارس و دریای عمان ساحل دارد گفت: قدرت نیروهای مسلح ایران و بسیج 12 میلیونی، عامل ثبات منطقه خلیج فارس است.

‌وی یادآوری کرد که با واگذاری مأموریت کامل خلیج فارس به سپاه پاسداران که اخیرا انجام شده است دستورالعملی از سوی نیروهای ارشد نظامی آمریکا به شناورهای این کشور داده شد که به هیچ عنوان وارد آب های ایران نشوند.

کد خبر 37544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز