دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

سید مهدی صفوی: پایان جنگ تحمیلی آغاز یک راه طولانی و دشوار برای بازسازی کشور و دست‌یابی به قله‌های رفیع در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره بود.

سلحشوران دفاع مقدس این بار رخت نبرد را در عرصه‌های دیگر برتن کردند و با توجه به خودباوری و تلاش‌های شبانه روزی در عرصه‌های علمی انقلابی نوین برپا و دشمنان را باردیگر مایوس کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ضرورت حضور بسیج در عرصه‌های مختلف می‌فرمایند: «در دوران جنگ، بسیج برای جنگ است، در دوران پشتیبانی برای پشتیبانی، در دوران علم برای تحصیل وتدریس و در دوران سازندگی برای سازندگی است».

از آنجایی‌ که رشد علوم و فنون در کشورها مانع مهمی برای ادامه سلطه کشورهای استکباری است بنابراین، این کشورها همیشه تلاش می‌کنند تا کشورهای دیگر را از دستیابی به یافته‌های جدید علمی وفنی محروم کنند.

در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین وظایف بسیجیان تلاش برای حضور مؤثر در عرصه علمی کشور است. علاوه بر تلاش آحاد بسیجیان در این عرصه تشکیلات بسیج نیز با تشکیل انجمن‌های علمی برای دانشجویان و دانش آموزان و تشویق و حمایت از آنان، زمینه تلاش مؤثر بسیجیان در عرصه علمی را فراهم می‌کند.

از این رو امروز بسیجیان با حضور در عرصه‌های علم و فناوری نشان داده‌اند که تفکر امام خمینی ‌تفکری پویا‌ست که با گذشت3 دهه از فرمان ایشان برای تشکیل بسیج همچنان به سوی کمال پیش می‌رود و افق‌های جدیدی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم خواهد زد.

کد خبر 37633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز