به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، یک میلیون بسیجی تهرانی اقتدار خود را در این هفته به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ستاد خبری منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ، سرهنگ محمدریوندی مسئول ستاد برگزاری مراسم هفته بسیج منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ هدف از برگزاری چنین مراسمی را تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا، نمایش آمادگی دفاعی و امنیت مردم و همچنین معرفی قابلیت‌های بسیج عنوان کرد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: برنامه‌های این هفته به مدت 7 روز و به کارگیری 10ناحیه، 6مرکز اقشاری، 390حوزه بسیج 4هزار پایگاه و 3هزار و 800واحد مقاومت دانش‌آموزی با حضور یک میلیون و 500هزار نفر در اقشار مختلف به صورت متمرکز توسط نیروی مقاومت بسیج در سطح ملی و منطقه‌ای در تهران بزرگ و توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اجرا می‌شود.

ریوندی افزود: به صورت کلی 92 برنامه پیش‌بینی شده است که با 21عنوان آن در آستانه هفته بسیج از یک ماه پیش آغاز شده، بخش دوم متناسب با نام گذاری‌ روزهای این هفته و بخش سوم هم در طول هفته بسیج به صورت روزمره انجام خواهد شد.

وی گفت: برگزاری لیگ‌های ورزشی جودو، تکواندو،‌کاراته و... برای خواهران و برادران بسیجی برگزاری رزمایش رزمی- فرهنگی نواحی با حضور 120 گردان عاشورا و الزهرا از برنامه‌های اجرا شده پیش از آغاز هفته بسیج هستند.

مسئول ستاد برگزاری هفته بسیج برنامه‌های این هفته را متناسب با نامگذاری‌های صورت گرفته عنوان و تشریح کرد اولین روز هفته بسیج به عنوان بسیج، قرآن و ولایت نام گذاری شده که برگزاری مرحله پایانی مسابقات قرآنی، جشن‌های میلاد، امام رضا(ع) در همه نواحی، ‌همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان و روسای امور صنفی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهیدان و تجدید بیعت با آنها از جمله مراسم این روز هستند.

بسیج، انتظار و انسجام اسلامی،‌مسابقات انتظار در فرهنگ انقلاب، شرکت در نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت توسط جامعه پزشکی جهت ارائه خدمات و توصیه‌های بهداشتی، ‌برگزاری مراسم کوه پیمایی بسیجیان با عنوان کوهستان، نشاط و پایداری از جمشیدیه به تپه نورالشهداء کلکچال برنامه‌های روز دوم را تشکیل می‌دهند.

وی برنامه‌های روزهای دیگر را به این ترتیب ذکر کرد: روز سوم بسیج،خود باوری و جهاد علمی. در این روز برنامه‌های همایش بسیج و قدرت نرم‌افزاری توسط سازمان تحقیقات ارتش 20میلیونی، نشست نخبگان بسیجی با فرمانده‌هان، تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی‌ای که امسال در دانشگاه قبول شده‌اند، تشویق بسیجیان نخبه و نمونه و همچنین مجمع دانش‌آموختگان طرح ولایت اجرا می‌شود.

ریوندی اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق روستایی و محروم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، حمایت از گام‌های 55 هزار بسیجی، ارائه خدمات معیشتی به محرومین، تجلیل از شرکت‌کنندگان در طرح هجرت 3 و... را برنامه‌های روز چهارم بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی عنوان کرد.

وی افزود: روز پنجم که روز بسیج، آمادگی دفاعی و اتحاد ملی است حکم محور را دارد و این روز، روز نمایش آمادگی دفاعی مردمی و اقتدار ملی است. نمایش قدرت مردمی با هدف بازدارندگی است که همه اقشار بسیجی اعم از گردان‌های عاشورا، الزهرا، گروه‌های مقاومت، یگان‌های ویژه، خلبانان، یگان کوهستان،  ذوالفقار،‌غواص‌ها و... در این مراسم شرکت می‌کنند.

این مراسم همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود و طی آن رژه حماسی شکوه پایداری با حضور یک میلیون بسیجی تهرانی و 9میلیون ایرانی در سراسر کشور اقتدار و آمادگی دفاعی مردم را در مقابل دشمنان به نمایش می‌گذارد.

بنابراین گزارش در ششمین روز این هفته که به نام روز بسیج، معنویت و بصیرت نامگذاری شده سه برنامه مسابقات ادعیه و مناجات برای خواهران بسیجی، نشست‌های فرهنگی و سیاسی و همچنین برنامه‌ای ویژه مربیان برگزار می‌گردد که نشان از توجه ویژه بسیج به مسائل دینی و معنوی دارد. روز هفتم روز نماد ورزش همگانی بسیج، با عنوان بسیج ورزش و سلامتی است که به طور کلی در دو بخش قهرمانی و همگانی برنامه‌ریزی شده است.

در این روز تلاش بسیجیان به تشویق مردم جهت شرکت در ورزش‌های همگانی متمرکز شده است.

همایش تبیین نقش ورزش و سلامتی روح و روان و همچنین تجلیل از نخبگان و ورزشکاران بسیجی برای این روز تدارک دیده شده است.

کد خبر 37131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز