هزینه‌های جاری دولت در پایان 6 ماه نخست امسال با 13.4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 22 هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد، میزان هزینه‌های جاری دولت در نیمه نخست امسال از رقم مصوب بودجه‌ای نیز 3/9 درصد بیشتر است که این رقم، نشانه انقباضی نبودن عملکرد بودجه جاری دولت در سال جاری است.

با وجود این، آهنگ رشد هزینه‌های جاری دولت در نیمه نخست امسال نسبت به سال  گذشته کاهش یافته و از 34 درصد در سال گذشته به 13 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، تا پایان شهریور امسال، هزینه‌های ملی دولت 12 درصد و هزینه‌های استانی آن 17 درصد نسبت به رقم سال گذشته رشد داشته است.

در این مدت، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت با 2/1 درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید که 11 درصد از رقم مصوب بودجه، بیشتر است.

با فزونی گرفتن هزینه‌های جاری دولت از رقم مصوب بودجه، دولت قصد ارائه اصلاحیه بودجه به منظور تامین کسری بودجه جاری از طریق جابه‌جایی اعتبارات عمرانی به جاری را دارد.

تحقق 82 درصد فروش اوراق مشارکت درآمد دولت از محل فروش اوراق مشارکت در بخش واگذاری دارایی‌های مالی در پایان شهریورماه امسال به 5/2 میلیارد تومان رسیده که 82 درصد رقم مصوب بودجه‌ است.

همچنین برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی در نیمه نخست امسال با 38 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 65 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، دولت در نیمه اول سال 86 نزدیک به 20 درصد بیش از رقم مصوب بودجه‌ از حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است.

کد خبر 38161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز