همشهری آنلاین: فرماندار شهرستان بانه از حضور دو هیات از وزارت کشور و سازمان بازرسی برای بررسی موضوع جان باختن دو مرزنشین در این شهرستان خبر داد.

کوله بر

به گزارش مهر، محمد فلاحی در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی در شهرستان بانه اظهار داشت: علیرغم تمامی تبلیغات سوء صورت گرفته باید از صبر و بردباری مردم در جریان ناآرامی های چهاردهم شهریور ماه جاری در بانه تقدیر کرد.

وی با اشاره به جزئیات وقوع این حادثه، بیان کرد: خرابکاری‌های بعد از این رویداد نه در راستای پیگیری جانباختن ۲ هموطن مرزنشین، بلکه به منظور تخریب سیمای تجاری و گردشگری منطقه توسط افراد فرصت طلب صورت گرفت.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به شایعات و فضاسازی های قبل و بعد از این حادثه و تجمعات اعتراضی پس از آن، گفت: اینجانب یک روز قبل از وقوع این حادثه به منظور شرکت در همایش فرمانداران و بخشداران در مرکز استان حضور داشتم و به محض اطلاع از موضوع در شهرستان حضور یافته و مسایل و رویدادهای ناشی از آن را از نزدیک پیگیری كردم.

وی افزود: از دست دادن دو هموطن مرزنشین، برای مردم منطقه، خانواده‌های داغدار و شخص بنده جای تاسف بسیار بود، اما هدف مخالفان توسعه و آبادانی این شهرستان از اقدامات خرابکارانه بعد از آن، صرفا تخریب جایگاه فرمانداری نبوده، بلکه زیر سؤال بردن امنیت شهرستان و به چالش کشیدن فضای امن و آرام شهر بود.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اعزام دو هیأت بازرسی از وزارت کشور و سازمان بازرسی به منظور پیگیری جزئیات حادثه جانباختن ۲ مرزنشین بانه ای تصریح کرد: هیأت های اعزامی ضمن حضور در محل حادثه و بررسی تمامی جزئیات، با ساکنان منطقه و خانواده های داغدار نیز از نزدیک دیدار و گفتگو کرده‌اند و دادستان نظامی سقز هم از آغاز تاکنون، موضوع را با دقت و حساسیت پیگیری كرده است.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت اطلاع رسانی و انتشار واقعیت‌ها توسط رسانه ها اشاره کرد و سوءاستفاده از احساسات مردم در رویدادهای اجتماعی و فراگیر را دور از شأن و جایگاه اصحاب رسانه دانست.

وی با اشاره به برخی مشکلات و آسیب های موجود در سیستم اداری و اجرایی شهرستان در ابتدای دوره فعلی مدیریت، روزمرگی، عدم قبول مسولیت و عواقب کارها از سوی برخی مدیران و هدایت آن به سوی شخص فرماندار را از جمله این موارد ذکر کرد و افزود: در جریان ساماندهی قلیان سراها، خانه های مسافر و ... علیرغم صراحت قانونی، شخص فرماندار را به عنوان مسول کار معرفی می کردند.

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرماندار در زمینه صدور دفترچه های کولبری هیچ نقشی نداشته و ندارد، افزود: برخی افراد پس از مراجعات مکرر به فرمانداری هنگامی که موفق به اخذ دفترچه نمی‌شدند، ضمن اظهار نارضایتی، اقدام به انتشار شایعات و نامساعد کردن فضای جامعه می‌کردند.

وی عنوان کرد: در آغاز دوره مسولیتش در این شهرستان با بررسی هایی که صورت گرفت حدود ۲ هزار دفترچه کولبری در دست افراد غیر مرزنشین وجود داشت که در چارچوب بحث ساماندهی آنها، واگذاری این تعداد دفترچه ها به مرزنشینان واقعی در روستاها در دستور کار قرار گرفت که این امر هم اعتراضاتی را به ناحق علیه اینجانب از سوی دارندگان دفترچه ها به دنبال داشت.

فلاحی با اشاره اینکه فرماندار نماینده عالی دولت و بخشی از قوه مجریه است، هرگونه اتخاذ تصمیمات قضایی، و یا عزل و نصب فرماندهان نظامی و انتظامی خارج از حوزه اختیارات فرماندار ذکر کرد.

فرماندار بانه در پایان با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل تمام ارکان جامعه از جمله رسانه های جمعی در زمینه فرهنگ سازی و کمک به ارتقای ارزش ها و باورهای اجتماعی، برخی برنامه های پیش رو در راستای توسعه کشاورزی، افزایش تولید و اشتغال، رونق صنایع دستی و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه را برشمرد و از نمایندگان رسانه ها خواست از نقش و جایگاه خود برای تبیین این ارزش ها و تضمین منافع عمومی استفاده کنند.

کد خبر 381703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha