همشهری آنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با بیان این که ریزگردها گلستان را تهدید می‌کند تأکید کرد: محیط‌زیست به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده حفاظت برآید و مردم باید به کمک محیط‌زیست بیایند.

علی اصغر طهماسبی

به گزارش مهر، علی اصغر طهماسبی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان گلستان اظهار کرد: نشست‌های تکریم و معرفی خادمان ملت فرصتی است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان و ترسیم کنیم.

وی با یادآوری این که نخستین مصوبه دولت یازدهم محیط زیستی بود و حفظ و حراست از دریاچه ارومیه را در دستور کار قرار داد، افزود: حفظ و صیانت از محیط زیست به اندازه انرژی خورشیدی برای ما حائز اهمیت است و ما باید از آب و خاک خود حفاظت کنیم و این مهم جزء با تلاش شما کارکنان محیط زیست میسر نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان به اهمیت محیط زیست و تاثیر آلودگی‌ها بر سلامت انسان هم اشاره کرد و ادامه داد: اگر به دستورات دینی و قرآنی توجه کنیم می‌توانیم به راحتی پیرامون مسائل محیط زیست اندیشه کنیم و در کنار مسئولان که محیط زیست را اولویت خود می‌دانند قرار گیریم.

وی با یادآوری این که فعالیت‌های اقتصادی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند، متذکر شد: اگر این پیوست را در نظر نگیریم باید چندین برابر هزینه کرده تا بتوانیم مشکلات آینده را برطرف کنیم.

وی از وجود ۱۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان به عنوان یک چالش در حوزه محیط زیست نام برد و تصریح کرد: هم اکنون ریزگردها گلستان را تهدید می‌کنند و محیط زیست به تنهایی نمی‌‌تواند از محیط زیست صیانت کند و نیاز است مشارکت‌های مردمی را در این حوزه به خدمت بگیریم.

کد خبر 384392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha