سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

گروه بورس: آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که مسئولان تأمین اجتماعی رایزنی‌های گسترده‌ای برای خرید سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بخشی از مطالبات دولتی به جریان انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، به دنبال فروش نرفتن سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان،  شایعه فروش سهام این شرکت به تأمین اجتماعی قوت گرفت و مسئولان این شرکت نیز به صورت غیررسمی این موضوع را تائید می‌کنند و از تمایل خود برای خرید سهام فولاد صحبت می‌کنند.

گویا دولت نیز به دلیل فروخته نشدن سهام فولاد چندان بی‌میل به فروش سهام فولاد به تأمین اجتماعی نیست.

آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که در این زمینه مذاکراتی میان وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در جریان است تا سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بخشی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی واگذار شود.

محمدرضا عقیلی، مدیر  سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، در این‌باره به همشهری گفت: سهام فولاد مبارکه اصفهان سهام پرارزشی است و ما تمایل داریم تا سهام این شرکت را  خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است سهام فولاد به عنوان بخشی از بدهی‌های دولتی به تأمین اجتماعی واگذار شود ؟گفت: امیدوارم ‌ این موضوع صحت داشته باشد و ما نیز از مدت‌ها پیش پی‌گیر این موضوع بوده‌ایم و قصد خرید سهام فولاد را داریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر دولت به عنوان بخشی از بدهی‌های خود فولاد را  واگذار نکند آیا تأمین اجتماعی حاضر است مبلغ سهام را پرداخت کند؟ گفت: تأمین اجتماعی سیاستی مبنی بر پرداخت پول جدیدی برای خرید سهام فولاد ندارد چون اساساً  چنین پولی را در اختیار نداریم و اگر قصد خرید سهام فولاد را داشته باشیم ترجیح می‌دهیم سهام این شرکت را به عنوان بدهی‌های دولتی دریافت کنیم.

عقیلی درباره اینکه چرا تأمین اجتماعی از دو هفته قبل، سیاست فروش برخی از سهام خود را در پیش گرفته است گفت: این تغییر سیاست ربطی به خرید سهام فولاد ندارد و همان‌طور که گفتم اگر قرار باشد سهام این شرکت را دریافت کنیم به عنوان بخشی از مطالباتمان می‌خواهیم.

در همین رابطه حسین قدیم معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی نیز روز دوشنبه در مورد خرید سهام شرکت فولاد گفته بود: تأمین اجتماعی برای خرید سهام‌  دولتی و عرضه سهام شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان نیز پیشنهادهایی داده است.‌

وی افزود: تأمین اجتماعی پیشنهاد داده‌ 20 درصد سهام این شرکت را براساس نرخ تابلو خریداری کرده و مابقی سهام تا 100 درصد را  به عنوان مطالبات باقی‌مانده دولت به تأمین اجتماعی بپذیرد.‌

وی تأکید کرد: تا پایان سال 85 مقدار بدهی تائید شده دولت به تأمین اجتماعی حدود 7 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.‌

مصطفی امید قائمی مدیر عامل شرکت صبا تأمین نیز درباره خرید سهام فولاد گفت: صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده اما هنوز تصمیم نهایی در این‌باره  اتخاذ  نشده است.

وی در مورد آغاز فروش برخی سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: این موضوع ارتباطی به خرید سهام فولاد ندارد و صرفاً مربوط به تغییر رویه کاهش حوزه تصدی‌گری است.

کد خبر 38886

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز