پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

سلام! امروز می‌خواهیم یک نکته مهم و کلیدی در کاهش وزن را به شما معرفی کنیم.

 آن دسته از تپل‌هایی که می‌گویند با رعایت رژیم غذایی و کنار گذاشتن عادت بد پرخوری و انجام تمرینات ورزشی و پیاده‌روی باز هم وزن کم نمی‌کنند، ممکن است این نکته را فراموش کرده باشند.

رعایت این نکته نه به فعالیت نیاز دارد و نه به نخوردن و محدودیت؛ اتفاقا این یکی را باید را خورد یا بهتر بگوییم باید نوشید. بله، درست حدس زده‌اید؛ آب.

یک وقت فکر نکنید مطلب کم آورده‌ایم و داریم به ستون تپلیسم آب می‌بندیم؛ نه‌خیر. اتفاقا تا دلتان بخواهد درباره تپلی و چاقی و اضافه‌وزن، مطلب و نکته هست که بعدا برایتان می‌نویسیم اما هیچ‌کدام به اندازه نوشیدن آب، بی‌دردسر، مؤثر، مفید و حیاتی نیست.

رست است که سالم‌ترین و بهترین راه وزن کم کردن، ورزش و رژیم غذایی است اما برای سوزاندن چربی‌ها باید به بدن تشنه‌تان آب برسانید.

چرا آب؟

همان‌طور که گفتیم، بدن برای سوزاندن چربی‌ها به آب نیاز دارد؛ آب، باعث تعادل آب و الکترولیت‌های بدن می‌شود و از بالا رفتن غلظت خون جلوگیری می‌کند. همچنین آب، باعث طراوت و شادابی پوست شده و موجب می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.
خیلی از خوردن‌ها و گرسنگی‌های ما در واقع به علت تشنگی است و اگر به اندازه کافی آب بنوشید، کالری کمتری هم به بدنتان خواهد رسید.

آب، فعالیت کبد و هورمون‌های بدن را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود بهتر کار کنند.
آب، در دفع سموم و مواد زائد، به بدن کمک می‌کند. این نکته برای آنهایی که بدنشان در حال کاهش وزن و سوزاندن چربی است، مهم‌تر است.

روزی چند لیوان؟

حالا که متوجه شده‌اید آب این‌قدر مفید است، حتما می‌خواهید بدانید برای لاغر شدن باید روزی چند لیوان آب نوشید. کارشناسان تغذیه می‌گویند افراد عادی باید روزی 8 تا 12 لیوان آب بنوشند. این درباره شما هم صادق است؛ علاوه بر اینکه شما باید به ازای هر 10کیلو اضافه‌وزن 8 لیوان بیشتر آب بنوشید. البته نگران نشوید؛ لازم نیست فقط با خوردن آب این مقدار آب را به بدنتان برسانید. با انتخاب غذاهای آبدار مانند سبزیجات، میوه، سوپ رقیق و لبنیات هم می‌شود این کار را انجام داد؛ فقط باید مراقب باشید که این غذاها چربی، قند و نمک زیادی نداشته و کم‌کالری باشند.

سرد یا گرم؟

با توجه به اینکه تپل‌ها در پرسیدن سؤال درباره نکات مربوط به کاهش وزن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، اینجا هم این سؤال پیش می‌آید که حالا آب سرد بهتر است یا آب گرم؟ و ما پیش از اینکه بپرسند به آن پاسخ می‌دهیم. متخصصان گوارش می‌گویند آب سرد بهتر جذب می‌شود؛ بنابراین آب سرد به آب گرم ترجیح دارد. با این حال، نوشیدن حجم زیاد آب سرد مشکل است و نوشیدنی‌‌های گرم راحت‌تر خورده می‌شوند؛ پس بهتر است در طول روز از ترکیب هر دو استفاده کنید تا آب مورد نیاز را به بدنتان برسانید.

نکات آبکی

یادتان باشد که آب فقط یک نوشیدنی با کالری صفر نیست. این مایع حیاتی برای بدن ضروری است و نوشیدن‌اش به شما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید وزن کم کنید.

برای اینکه خودتان را به نوشیدن آب تشویق کنید، می‌توانید از آب‌های طعم‌دار و بدون کالری استفاده کنید؛ گلاب، عرق نعنا یا سایر عرقیات خوش‌طعم و عطر را به آب بیفزایید یا کمی‌ آبلیمو در آب بریزید و نوش‌جان کنید. اگر به نوشیدنی‌های گرم بیشتر علاقه دارید، بهتر است چای کمرنگ را انتخاب کنید.

کد خبر 39087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز