رمز‌گذاری کارت هوشمند سوخت که قرار بود از اواسط دی عملی شود،2 هفته زودتر امکان‌پذیر شده است.

در حال حاضر همه دارندگان کارت سوخت می‌توانند در هنگام سوخت‌گیری در مراکز عرضه سوخت با توجه به مراحل اعلام شده کارت خود را رمز‌دار کنند.

بخشی از شلوغی مراکز عرضه سوخت در تهران و برخی شهرهای بزرگ در هفته نخست آغاز دور دوم سهمیه‌بندی نیز به همین دلیل بود که زمان سوخت‌گیری را افزایش داده بود.

در حال حاضر و به تدریج صاحبان خودرو با آشنایی بیشتر به نحوه استفاده از این امکان ضریب اطمینان برای حفظ سهمیه بنزین خود درصورت مفقود شدن کارت سوخت را افزایش و انگیزه استفاده از کارت سوخت‌های مفقودی را در شبکه کاهش می‌دهند.

در حال حاضر و براساس آخرین آمار منتشرشده بیش از 500 هزار نفر کارت سوخت خود را رمزگذاری کرده‌اند.

قرار است کارت‌های هوشمند سوخت با همکاری یکی از بانک‌های کشور امکان پرداخت هزینه سوخت‌گیری را نیز داشته باشد که به گفته مسئولان مربوطه این امر در حال پیگیری است و انتظار می‌رود تا پایان سال عملی شود.

کارت سوخت 1700 آژانس باطل می‌شود

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا نیز خبر داد: در هفته جاری کارت سوخت هزار و 700 آژانس به‌دلیل خودداری از حمل مسافر ابطال می‌شود.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر افزود: مرحله اول ساماندهی مسافربرهای شخصی با سهمیه‌بندی بنزین و اجرای سیاست‌های تبصره 13 انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله مسافربرهای شخصی شناسایی شدند و مرحله دوم، تبدیل این مسافر‌برها به تاکسی است. به‌این معنا که رنگ و پلاک این مسافر‌برها هماهنگ با تاکسی‌های شهر تغییر یافته و تحت نظارت تاکسیرانی فعالیت کنند.

رویانیان درخصوص فعالیت تاکسی‌های ون گفت: سقف و تعداد تاکسی‌های ون فعال در شهرها باید مشخص شود و از آنجا که این خودرو جدید است، ماهیت آنها نیز تعریف و مدیریت سازمان تاکسی‌رانی بر این خودرو‌ها مشخص شود.

تمام مسافربران شخصی تبدیل به تاکسی می‌شوند

به گزارش فارس، معاون تأمین و توسعه ناوگان تبصره 13 گفت: در مرحله دوم ساماندهی مسافربران شخصی، تمام این خودرو‌ها تبدیل به تاکسی می‌شوند.

قاسم قانعی اظهار داشت: سال قبل مرحله اول ساماندهی مسافر‌بری شخصی انجام شد و  در مرحله دوم، دارندگان خودروهای مسافربری که خودروهایی 6 تا 15 ساله دارند، می‌توانند آنها را به شخصی تبدیل کرده یا واگذار کنند و برای خرید تاکسی، تسهیلات دریافت کنند.

قانعی اضافه کرد: در مرحله سوم، خودروهای مسافربر دارای بیش از 15 سال اسقاط شده و تسهیلات خرید خودرو به اضافه 5/1 میلیون تومان تخفیف ویژه جهت خرید خودرو به آنان اعطا می‌شود.

کد خبر 40483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز