سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

چه کسی باور می‌کند که بیش از 5 میلیون و 100 هزار خودرو و موتورسیکلت خیابان‌های تهران را بالا و پائین می‌روند.

این آمار زمانی اعلام شد که سرهنگ سید هادی هاشمی از ابطال کارت سوخت 1800 خودرو آژانس به‌دلیل فروش سهمیه بنزین خبر داد.

سخنان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ انگار نشان از جدیت راهنمایی و رانندگی برای برخورد با متخلفان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود در نشست خبری دیروز  با خبرنگاران گفت: برابر دستور صادره در 23 دی ماه با 598 دستگاه خودرو  آژانس و 24 دی ماه نیز با یکهزار و 200 دستگاه متخلف به‌دلیل نداشتن برگه معاینه فنی، عدم‌خط‌کشی شطرنجی، بغل نویسی و تابلوی سقفی برخورد شد.

سرهنگ سید هادی هاشمی با اشاره به ورود آژانس‌ها به محدوده طرح ترافیک افزود: تمامی خودرو های آژانس شطرنجی شده درصورت داشتن تمام علایم آژانس می‌توانند از امروز بدون آرم طرح ترافیک وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک تهران شوند.

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بر اساس مصوبه ستاد تبصره 13 تمامی خودرو های آژانس باید به علائم مخصوص آژانس مجهز شوند که نظارت بر این مسئله بر عهده وزارت بازرگانی است، اما متأسفانه تاکنون هیچگونه نظارتی در این خصوص صورت نگرفته است.

مصوبه 29 آبان‌ماه شورای شهر بخش دیگری از صحبت‌های رئیس پلیس راهور تهران را به خود اختصاص داد، بر‌اساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد تا با پرتاب‌کنندگان و تخلیه‌کنندگان زباله در معابر و فضاهای شهری برخورد شود که بر این اساس راهنمایی و رانندگی از 29 دی ماه سال‌جاری بر اساس جدول جرایم رانندگی با پرتاب یا ریختن ضایعات، اشیا، آب دهان و بینی هنگام رانندگی برخورد کرده و مبلغ 7 هزار تومان اعمال قانون می‌کند.

از سوی دیگر بر اساس کد 1139 نیز با تخلیه نخاله، زباله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و امثال آن در راه‌ها و حریم آنها برخورد و  متخلفان 15 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح در سطوح تمامی معابر تهران و روز و شب از طریق گشت‌های پیاده، موتوری، خودرویی و نامحسوس اجرا می‌شود.

هاشمی گفت: همچنین خودروهای حامل زباله که زباله‌های آنها در هنگام حرکت به معابر پرتاب شود متوقف و اعمال جریمه خواهند شد.

هاشمی در ادامه افزود: بیش از 96 درصد وسایط نقلیه در تهران بیمه نامه شخص ثالث دارند اما علت حذف برچسب‌های بیمه نامه جعل تعدادی از آنها بوده است.

اما این تمام ماجرا نبود. هاشمی از توقیف اتوبوس‌هایی که خارج از پایانه‌های مسافربری اقدام به مسافرگیری و پیاده کردن آنها می‌کنند از اول بهمن‌ماه خبر داد.

وی در این باره ادامه داد: بر اساس این طرح از اول بهمن ماه سال‌جاری بر اساس مواد قانونی موجود راهور تهران هر اتوبوسی که خارج از پایانه اقدام به مسافرگیری یا پیاده کردن مسافر کند را توقیف و برابر ماده 10 آیین‌نامه اخذ جرایم از یک روز تا یک هفته به پارکینگ می‌فرستد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت آزمایشی از پایانه غرب آغاز شده و به زودی در تمام پایانه‌های تهران اجرایی می‌شود، گفت: متأسفانه در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های مسافربری بدون چک کردن راننده صورت وضعیت سفید امضا کرده و به رانندگان می‌دهند تا آنها بتوانند در خارج از پایانه اقدام به مسافرگیری کنند.

اما تدابیر ویژه به مناسبت ماه محرم نیز در دستور کار پلیس راهور تهران قرار دارد. « بر این اساس کلیه مناطق راهنمایی و رانندگی موظف شدند تا پایان مراسم‌ها در سطح حوزه استحفاظی حضور داشته باشند و هر شب یک نفر از معاونین مناطق عملکرد منطقه خود را کنترل کند.»

هاشمی گفت: از یگان عملیات و خطوط ویژه و طرح ترافیکی برای تقویت پوشش ترافیکی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 400 نفر به مناطق 22 گانه تهران اختصاص یافته است.

کد خبر 41888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز