آزاده مختاری: مرد جاعل به خاطر آنکه چشم‌هایش ضعیف بود، همیشه همدستی را برای جعل‌هایش انتخاب می کرد، او در آخرین جعل، کارمند بانکی را فریفت تا در جعل دسته چک همدستش باشد.

مدتی قبل مرد فروشنده‌ای به دادسرای جنایی پایتخت رفت و از جاعلی که با چک‌های جعلی از او کلاهبرداری  کرده بود، شکایت کرد.

مرد فروشنده در جریان بازجویی‌ها به قاضی رضوانفر- دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی- گفت:چند ماه قبل با وساطت یکی از آشنایان، مقدار زیادی جنس را به صورت چکی به مرد ناشناسی فروختم اما وقتی زمان وصول چک ها رسید، متوجه شدم آنها جعلی بوده و مرد ناشناس یک کلاهبردار است.

با آغاز تحقیقات پلیسی مشخص شد کلاهبردار ناشناس یک متهم سابقه داراست که در 14 سال گذشته بیشتر اوقات در زندان بوده است.

بر اساس تحقیقات، این مرد خلافکار، هر بار بعد از آزادی از زندان با نقشه‌ای که در دوران حبس آن را طراحی کرده بود، کلاهبرداری جدیدی را رقم می زد اما بعد از مدت کوتاهی به دام می افتاد و راهی زندان می شد.

با این اطلاعات پاتوق‌های مرد جوان تحت کنترل پلیسی قرار گرفت و سرانجام وی هفته گذشته در محاصره قرار گرفته و دستگیر شد.

مرد کلاهبردار که بینایی وی به شدت ضعیف بود، روز چهارشنبه هنگامی که در مقابل دادیار رضوانفر قرار گرفت، با اعتراف به اینکه در آخرین جعل یک کارمند بانک نیز با وی همدست بوده، گفت: برای یک جاعل، چشم از همه چیزمهم‌تر است اما  به خاطر آنکه چشمانم خیلی ضعیف است همیشه مجبور بودم یک همدست داشته باشم که در اجرای آخرین نقشه‌ام نیز کارمند بانکی  را با وسوسه یک‌شبه پولدار شدن فریب دادم و در جعل‌هایم از او استفاده کردم.

هنگامی که دادیار از مرد جاعل پرسید چرا از عینک استفاده نمی کند، وی جواب داد: برای خلافکاری مثل من عینک زدن خیلی خنده دار است. سال‌ها قبل وقتی که به تجویز دکتر عینک زدم  دوستان خلافکارم سربه‌سرم  گذاشتند و دست آخر هم عینکم را شکستند و از آن به بعد با اینکه چشمانم دائما ضعیف تر می شد اما زیر بار عینک زدن نرفتم ، به همین دلیل هم مجبور بودم همیشه یک همدست برای جعل‌هایم انتخاب کنم.

در حالی که احتمال داده می‌شود، مرد جاعل با این شیوه از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد، قاضی رضوانفر با صدور دستور درج عکس متهم از کسانی که در دام وی گرفتارشده‌اند خواست با مراجعه به دادسرای جنایی، متهم را شناسایی کنند.

کد خبر 41461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز