چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: نسخه‌های اشتباهی، راز پزشک قلابی را فاش کرد.

این مرد که پس از پیدا کردن مدارک یک پزشک عمومی خود را به جای او جا زده بود و در کرج طبابت می‌کرد، پس از تجویز نسخه‌های اشتباهی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

مدتی قبل زمانی که مسئولان داروخانه‌ای در کرج با نسخه‌های عجیب و غریب یک پزشک عمومی مواجه شدند، ماجرا را به شبکه بهداشت کرج اطلاع دادند.

مسئولان شبکه بهداشت در بررسی‌ تعدادی از نسخه‌های پزشک مرموز، متوجه شدند وی فقط اسامی داروها را می‌شناسد و داروهایی که برای بیمارانش تجویز کرده هیچ ربطی به بیماری آنها ندارد و در برخی از نسخه‌ها نیز داروهایی که برای چند بیماری مختلف به کار برده می‌شود، برای یک بیمار تجویز کرده است.

با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن جان بیماران، ماجرا به مأموران آگاهی کرج اطلاع داده شد و کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری، تحقیقات خود را برای شناسایی این پزشک قلابی آغازکردند.

آنها در بررسی‌های تخصصی، مطب این پزشک قلابی را در یکی از درمانگاه‌ها شناسایی کردند و برای اطمینان از فعالیت مجرمانه این مرد یکی از مأموران به‌عنوان بیمار نزد او رفت.

وقتی پزشک جوان پس از معاینه مأمور پلیس نسخه‌ عجیب و خطرناکی را برای او تجویز کرد، دستور دستگیری وی صادر شد و عصر 25 آذر کارآگاهان در یک عملیات ضربتی این مرد را دستگیر کردند.

متهم 30 ساله پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی پلیس گفت: 5 ماه قبل در مسیر رفتن به خانه یک کیف دستی پیدا کردم که مدارک یک پزشک عمومی داخل آن بود، با دیدن این مدارک، وسوسه شدم خودم را به جای این پزشک جا بزنم و به این ترتیب از بیکاری و بی‌پولی نجات پیدا کنم، به همین خاطر با جعل مدارک و تهیه یک مهر جعلی برای خودم، به سراغ صفحات آگهی روزنامه‌ها رفتم و متوجه شدم درمانگاهی در اطراف کرج به پزشک عمومی نیاز دارد بنابراین با تهیه کتاب‌های داروشناسی شروع به مطالعه و شناسایی داروها کردم و پس از آن با مدارک جعلی که در اختیار داشتم به درمانگاه رفتم و به‌عنوان پزشک مشغول به کار شدم. حدود 2 ماه و نیم بود که در این درمانگاه کارمی کردم تا اینکه توسط پلیس دستگیر شدم.

این گزارش حاکی است مرد 30 ساله زمانی که مقابل بازپرس شعبه 6 دادسرای امور جنایی کرج قرار گرفت با قبول اتهام دخالت در امر پزشکی و کلاهبرداری از سوی بازپرس کرمی روانه زندان شد.

گفت‌وگو با پزشک قلابی

از پزشکی سر رشته‌ داری؟
من تا دیپلم درس خواندم و چون برای پزشک شدن باید زیاد درس می‌خواندم، ترجیح ‌دادم این شغل را انتخاب نکنم.

پس چه شد که تصمیم به این کار گرفتی؟
بیکاری طولانی مدت مرا خسته کرده بود. وقتی مدارک را پیدا کردم چون زبان انگلیسی‌ام خوب بود و می‌توانستم مثل پزشکان نسخه بنویسم فکر کردم هیچ کس به من شک نخواهد کرد.

فکر نکردی ممکن است نسخه‌های اشتباهی، باعث مرگ فردی شود؟
مدت یک ماه روی داروهایی که بیشتر در زمینه سرماخوردگی، سردردهای مزمن و مسمومیت‌های خفیف بود مطالعه و کمی با آنها آَشنایی پیدا کرده بودم، برای همین فکر نمی‌کردم داروهایم باعث مرگ کسی شود.

در طول این مدت نگران لو رفتن نبودی؟
این اواخر کمی ماجرا برایم نگران‌کننده شده بود چون 2 نفر از بیمارانم که آنها را ویزیت کرده بودم به خاطر اینکه مداوا نشده بودند دوباره به من مراجعه کردند و همین موضوع مرا نگران کرد.

کد خبر 39639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز