گروه شهری: 4 روز پس از آن که خبر ارائه بودجه سال 87 شهرداری تهران به شورای شهر منتشر شد، سخنگوی شورای شهر جزئیاتی از این بودجه را با خبرنگاران در میان گذاشت.

گرچه تلاش خبرنگاران بابت اطلاع از رقم بودجه سال آینده شهرداری تهران از زبان سخنگوی شورای شهر به نتیجه نرسید اما ویژگی‌های بودجه سال 87 شهرداری که گفته می‌شود 5/1 برابر بودجه امسال است به‌نظر دانشجو از چند زاویه نسبت به سال‌های گذشته منحصر به فرد قلمداد می‌شود.

به گفته خسرو دانشجو امسال برای نخستین بار بودجه تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری که پیش از این توسط هیأت‌مدیره آنها بدون نیاز به تصویب شورا تعیین می‌شد همراه با بودجه کلی شهرداری به شورای شهر ارائه شد تا پس از بررسی‌های کارشناسانه نسبت به تصویب آن اقدام شود.

دانشجو شاکله اصلی درآمد سال آینده شهرداری تهران را همچنان از ناحیه صدور پروانه ساخت و عوارض مرتبط با آن دانست چراکه نیاز به ساخت و ساز و نوسازی شهر تهران با توجه به وسعت و جمعیت آن نه تنها اشکالی ندارد بلکه اجتناب ناپذیر و ضروری است.

وی تلاش شهرداری تهران در حرکت به سمت درآمدهای پایدار را با تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی قابل تحقق دانست چراکه با ابلاغ این طرح‌ها بحث فروش تراکم در تهران به‌طور مطلق تعطیل خواهد شد و میزان ساخت و ساز در هر منطقه براساس نظر کارشناسان در طرح جامع و تفضیلی تعریف شده است.

بر همین اساس ارتفاع ساخت و سازها در شهر تهران غالبا چهارپنج‌طبقه خواهد بود که در برخی نقاط براساس نظر متخصصین شهرساز تا 600درصد قابل افزایش است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید براین که تقریبا غیرممکن است، بودجه بدون بحث و بررسی و رفت و برگشت میان شورا و شهرداری عینا تصویب شود، پیش‌بینی کرد بودجه سال 87 شهرداری تهران پس از همین بررسی‌های کارشناسی تا نیمه بهمن ماه در صحن علنی شورای شهر تهران جهت تصویب مطرح ‌شود.

نامه ستاد تبصره 13

دانشجو در پاسخ به سؤال همشهری درباره موضع شورای شهر درمورد نامه ستاد تبصره 13 به مدیریت شهری گفت: این که انتظار داشته باشید، شورای شهر تهران له یا علیه کسی موضع‌گیری داشته باشد، چنین رویکردی در شورا وجود ندارد. این نامه خطاب به شهردار تهران است و رونوشتی از آن با مهر کاملا محرمانه برای رئیس شورای شهر تهران ارسال شده است و اعضای شورای شهر تهران بر این عقیده‌اند که همه توانمندی‌های دولت و شهرداری باید در فضایی دوستانه و آکنده از همکاری جذب و امکاناتی یک دست برای مردم فراهم شود.

دانشجو که همه تلاش خود را می‌کرد تا صحبت‌هایش متهم به جانبداری از یک طرف خاص نشود گفت: بهتر بود نامه رئیس ستاد تبصره‌13 در فضای دوستانه تری مطرح می‌شد.

وی بر تحکیم همکاری و پرهیز از فضای تنش‌آمیز برای حل معضل بزرگی مثل ترافیک و حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: مشکلات حمل‌ونقل تهران با کمک همه دستگاه‌ها و از جمله دولت و شهرداری حل خواهد شد و دولت و تبصره‌13 همان‌طور که در قانون هم قید شد باید تمام توان خود را جهت کمک به شهرداری و توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ کار گیرند تا از همکاری همه نهادها و سازمان‌ها، خیری به مردم برسد.

وی در عین حال بر آمادگی شورای شهر مبنی بر مشورت دادن به شهردار تهران برای پاسخگویی به نامه رئیس ستاد تبصره 13 تأکید کرد.

دانشجو در همین باره از دعوت رسمی شورای شهر تهران از مهدی هاشمی رئیس تبصره 13 به منظور حضور در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر و استقبال هاشمی ازاین دعوت خبرداد اما از اعلام زمان این جلسه خودداری کرد.

کد خبر 42220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز