گروه شهری: روز یکشنبه 16 دی جلسه شورای شهر تهران به یکی از مهمترین موضوع‌های مطرح در مدیریت شهری اختصاص داشت؛ یعنی موضوع طرح جامع درآمدهای شهرداری.

بررسی لایحه طرح جامع درآمدهای شهرداری تهران در حالی در دستور شصت و هشتمین جلسه شورا بود و پس از پایان بررسی ارزیابی، اعضای شورای شهر به اتفاق به آن نیز رای مثبت دادند، که معاون مالی و اداری شهردار تهران هم در این جلسه خبر از ارائه بودجه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 87  و شفا‌ف‌سازی در این بودجه داد.

پیش از او مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  بر ضرورت ارائه لایحه بودجه شهرداری برای سال 87 اشاره کرد و افزود: طبق قانون، مباحث مربوط به عوارض باید تا 15بهمن به فرمانداری تهران و کلیات لایحه بودجه نیز تا پایان بهمن ماه باید به شورا جهت بررسی و تصویب ارائه شود.

او اضافه کرد: چنانچه بودجه زودتر ارائه شود و به تصویب برسد، فصل کاری هم زودتر آغاز خواهد شد که این به نفع شهرداری نیز خواهد بود.

در ادامه جلسه رسول خادم  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر که شنبه به طور مفصل در نشست خبری در مورد مسائل مالی مدیریت شهری تهران سخن گفته بود درباره پیش‌بینی و برآورد سقف درآمدی شهرداری تهران در بودجه سال 87، گفت: با اصلاح نظام مالی شهرداری تهران از نقدی به تعهدی و تشکیل کمیته اصلاح نظام مالی، شرایطی فراهم شده که بسیاری از ورودی‌ها و خروجی‌های درآمدی و هزینه‌ها که در قالب تهاتر، اسناد، چک‌ها و غیره ثبت نمی‌شود در سال جاری به ثبت می‌رسند.

در جریان ارائه این گزارش، حسین محمد پورزرندی،  معاون مالی اداری شهرداری تهران  درباره پیش‌بینی بودجه سال آینده این سازمان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بودجه سال آینده شهرداری تهران، تنها با افزایش 15 درصدی نسبت به سال جاری، حدود 3500 میلیارد تومان ‌باشد که این رقم در سال 86 حدود 3هزار میلیارد تومان بود.

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: شهرداری تهران چون یک نهاد خودکفاست، بنابراین طبق تکلیف قانونی از سوی وزارت کشور و شورای شهر، باید تمام رویدادهای مالی‌اش به ثبت برسد و به نوعی در این زمینه شفاف‌سازی داشته باشد.

به همین دلیل علاوه بر ثبت بودجه نقدی باید بودجه‌های غیرنقدی که از جنس چک و سفته اموال و عملیات‌های بانکی که به صورت تهاتر است را هم باید به ثبت برسانیم.

معاون شهرداری تهران تاکید کرد: ثبت و ضبط کلیه عملیات‌های مالی اعم از نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران شاید موجب شود که میزان بودجه افزایش یابد، ولی این به آن معنا نیست که کل درآمد شهرداری تهران را شامل  شود.

چمران نیز با تاکید بر شفاف‌سازی عملیات مالی شهرداری تهران تاکید کرد: در ردیف‌های بودجه شهرداری تهران، شاید برای ساخت یک طرح تنها یک رقم گنجانده شود، ولی باید توجه داشت که برای اجرای آن، بیش از بودجه مصوب برای مواردی چون تملک املاک هزینه می‌شود.

اختصاص امکانات شهرداری برای انتخابات

در این جلسه یک فوریت طرحی به رأی گذاشته شد که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، ضروری به نظر می‌رسید؛ اعضای شورای شهر به یک فوریت طرح اختصاص امکانات مناسب توسط شهرداری تهران جهت افزایش شور و نشاط انتخابات مجلس شورای اسلامی رای مثبت دادند.

معصومه ابتکار هدف از ارائه این طرح را ایفای نقش موثر و مثبت از سوی مدیریت شهری برای ایجاد فضای قانونمند و لازم در فعالیت‌های انتخاباتی آتی عنوان و تاکید کرد: با توجه به این که طبق قانون جدید، نصب پوستر و پلاکارد ممنوع است که این خود، یک اقدام مثبت جهت حفظ محیط زیست است، مدیریت شهرداری می‌تواند، با توجه به امکاناتی از قبیل فرهنگسراها، پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و غیره که در اختیار دارد، فرصت‌ یکسانی را برای حضور احزاب و گروه‌های قانونمند و شناخته شده، جهت ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایشان فراهم کند.

کد خبر 41092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز