همشهری آنلاین – سپیده بهکام: ارزش کل معاملات انجام شده در بورس تهران روز یکشنبه 7 بهمن 86 از مرز 147میلیارد ریال گذاشت.

در این روز فعالان بازار سهام بیش از 53 میلیون سهم را در 10 هزار و 731 نوبت، در تالارهای مبادلات سهام دست به دست کردند.

در نتیجه داد و ستدهای این روز شاخص بورس (سود نقدی و قیمت) با 63 واحد کاهش به 36 هزار و 739 واحد نزدیک شد و شاخص قیمت نیز با 23 واحد افت در رقم 10 هزار و 257 واحد متوقف شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی در هفتمین روز از ماه بهمن با 20 واحد افت روبرو شد و به 9 هزار و 63 واحد رسید. شاخص عملکرد تالار فرعی نیز 25 واحد افت کرد تا در رقم 11 هزار و 389 واحد ثابت شود.

شاخص صنعت این روز را با کاهش 19.3 واحدی خود به پایان رساند و به 8 هزار و 158 واحد نزدیک شد.
طی مبادلات این روز شاخص مالی 10 واحد افت را تجربه کرد و به 19 هزار و 690 واحد بازگشت.

شرکت‌های لوله و ماشین سازی، فولاد کاویان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، نوش مازندران، قند نقش جهان، نیرو محرکه ، خوراک دام پارس و سیمان خاش در نتیجه معاملات روز یاد شده بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و در مقابل سرمایه گذاری ساختمان، تولید مواد اولیه داروپخش، چادرملو، کیمیدارو، سیمان ایلام و سیمان شمال با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام نشان می‌دهد بیشترین عامل افت شاخص در معاملات این روز مربوط به داد و ستدهای انجام شده روی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری ساختمان، فولاد خوزستان، چادرملو و سرمایه گذاری معادن و فلزات بوده است.

 در طرف مقابل داد و ستدهای انجام شده روی سهام ایران خودرو، سرمایه گذاری بانک ملی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی تاثیر مثبت بر روند شاخص‌ها داشته و از شدت تاثیرات منفی شرکت‌های دیگر کاسته است.

طی مبادلات این روز بیشترین تقاضای خرید برای سهام شرکت‌های ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، تراکتورسازی ایران، سرمایه گذاری امید، دارویی سبحان، سیمان درود، بانک اقتصاد نوین، آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری بانک ملی و مهرکام پارس ثبت شده است.

همچنین بیشترین حجم عرضه در معاملات این روز مربوط به سهام شرکت‌های گل گهر، سرمایه گذاری بوعلی، پتروشیمی اراک، باما، فولاد خوزستان، صنایع شیمیایی ایران، سرمایه گذاری صنعت و معدن، تاید واتر و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بوده است.

در مجموع معاملات این روز، سهام 173 شرکت دست به دست شد که از این تعداد قیمت سهام 76 شرکت افت کرد، 64 با افزایش روبرو شد و 33 شرکت هم بدون تغییر قیمت باقی ماند.

کد خبر 42751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز