همشهری آنلاین: محسن میرزایی نویسنده مجموعه کتاب‌های ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان از آماده‌سازی جلد چهارم این مجموعه خبر داد.

محسن ميرزايي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محسن میرزایی پیشکسوت عرصه تبلیغات در آیین افتتاح سومین کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ در محل مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: تدوین مجموعه چهار جلدی ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان ۱۵ سال به طول انجامیده است. رگه‌های شکل‌گیری برند و مبارزات تبلیغاتی در تاریخ تبلیغات ایران، در چهارمین جلد مجموعه کتاب‌های ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان مشاهده می‌شود.

این روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار که در سن ۲۵ سالگی و در سال‌ ۱۳۳۵ وارد صنعت تبلیغات شده است، گفت: زمان انتشار اولین آگهی‌های تبلیغاتی در ایران همزمان با تشکیل آژانس‌های تبلیغاتی در فیلادرفیا است.  

وی افزود: دهه ۳۰ دوره شکل‌گیری کمپین‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران است و در این دهه بسیاری از برندها شکل گرفتند. در دهه ۵۰ حدود ۴۰ آژانس تبلیغاتی فعال در ایران داشتیم اما متاسفانه در حال حاضر همه این آژانس‌ها تعطیل شده‌اند.

میرزایی با تاکید بر اینکه رشد تبلیغات بدون فعالیت آژانس‌های تبلیغاتی امکان‌پذیر نیست، بر بومی بودن تبلیغات ایرانی اشاره کرد و گفت: تبلیغات ایران متاثر و کپی‌برداری از تبلیغات غرب نبود بلکه تبلیغات بومی در ایران شکل گرفت. در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ سکان تبلیغات ایران در دست کسانی نبود که در خارج در حوزه تبلیغات تحصیل کرده باشند اما با این وجود، همین فرآیندهایی که امروز در حوزه تبلیغات و برندینگ مطرح می‌شود را با نهایت ظرافت انجام می‌دانند و موفق هم بودند.

محسن میرزایی افزود: جای تاسف است که امروز کسی تبلیغات بخواند ولی نتواند خوانده‌هایش را به مرحله اجرا بگذارد. از دانشگاه و اساتید می‌خواهم که نسبت به برگزاری دوره‌های عملی و کارورزی تبلیغات برای دانشجویان و علاقمندان این حوزه توجه داشته باشند.

وی در واکنش به ظهور و زورآزمایی تبلیغات الکترونیک و آنلاین در برابر تبلیغات رسانه‌های چاپی، تاکید کرد: وسیله و بستر تبلیغات هر چه که باشد، خلاقیت می‌خواهد تا تبلیغ موثر واقع شود.

کد خبر 428558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha